La primera trobada i concurs d’instagramers, Instagram your city, que va organitzar el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, celebrat a Girona el 26 de gener amb motiu de l’esdeveniment Girona10, va reunir 120 instagramers que van generar prop de 3.500 fotografies. En xifres globals, a l’activitat van participar 200 usuaris que, arran de la visita guiada –photowalk- de dissabte al matí per Girona, van generar 3.482 fotografies a l’aplicació Instagram en dos dies. Aquestes fotografies van ser vistes per 197.000 usuaris i van obtenir 80.700 likes.
El jurat del concurs Instagram your city va reunir-se per donar a conèixer els guanyadors dels premis de les diferents categories –cultura, gastronomia, comerç i natura- de l’edició de Girona que posteriorment es van fer públics a través del canal d'Instagram @costabravapirineu amb l'etiqueta #InstaGirona #InCostaBrava #Girona10. Els guanyadors gaudiran d’estades i àpats a la mateixa ciutat en establiments com els hotels AC Palau de Bellavista, Nord 1901, Carlemany, Melià Girona, Montjuic Bed & Breakfast i els restaurants Cal Ros, Mimolet, Quimera, Bubbles Gastrobar, Vinil i Tapes 23.
El Patronat de Turisme valora molt positivament l’elevat grau de participació i de satisfacció dels instagramers concursants en la trobada, donat que de l’acció va generar-se molt de contingut a les xarxes socials: Instagram, Facebook i Twitter, principalment. Per aquest motiu, seguint l’estratègia del Patronat de Turisme de promoció de la destinació a través de les xarxes socials, la iniciativa «Instagram your city» és una nova fórmula de fer promoció mitjançant un concurs fotogràfic participatiu i obert dirigit als municipis turístics gironins que vulguin donar a conèixer i difondre els seus atractius mitjançant aquesta aplicació i les possibilitats de dinamització de les comunitats a les xarxes socials. A l’actualitat ja són vuit els municipis gironins que s’han mostrat interessats a adherir-se a la promoció.
Amb aquesta iniciativa es pretén copsar un públic potencial a la destinació que utilitzi habitualment les noves tecnologies i busqui nous actius del turisme al nostre territori.
A la imatge, guanyadora de l’apartat de cultura.