40_MNACTEC_Banner-1280x150

Notícies

Bartomeu Marí renova com a director del MACBA per quatre anys

Bartomeu Marí renova com a director del MACBA per quatre anys
bonart barcelona - 19/02/13
Els representants del Consorci del Museu d’Art Contemporani de Barcelona, reunits el 19 de febrer en el Consell General del MACBA, han acordat per unanimitat renovar el contracte de l’actual director del Museu, Bartomeu Marí Ribas, per un període de quatre anys. En la reunió, Bartomeu Marí ha agraït la confiança que li han dipositat les institucions consorciades, la contribució d’aquells qui han estat part del MACBA durant aquests anys i el suport i l’empenta de l’actual equip. Bartomeu Marí afronta aquests propers quatre anys amb una proposta basada, en primer lloc, en un gran repte i alhora oportunitat. «El MACBA seguirà treballant per tal d’aconseguir posicionar l’art contemporani en el centre de la identitat de la ciutat i de Catalunya, un valor afegit que sumi a la marca Barcelona, reconeguda internacionalment». Aquest objectiu passa per arribar a capes molt àmplies de públics locals i convertir el Raval en un pol d’atracció cultural. «Hem d’apropar el públic local al centre i que el ciutadà de Barcelona es senti orgullós i sigui el millor ambaixador del MACBA». Un objectiu que haurà de comptar amb la col·laboració còmplice d’altres institucions culturals. «Entrem en una època de col·laboracions, de veritable treball en xarxa, que ha de donar prioritat a l’ús cultural de totes les col·leccions per davant de la titularitat. Treballarem amb una ambició internacional i en aconseguir un impacte local». El projecte inclou inserir el Museu en la línia de valor de l’educació en tots els seus nivells. El MACBA i la Universitat han de treballar a una i el Museu es compromet amb les funcions i valors essencials de la Universitat: educar, formar i investigar. Per últim, i conscient de les circumstàncies econòmiques actuals, Bartomeu Marí ha explicat que ja es treballa en un pla de viabilitat que, a curt i mig termini, faci possible la visió estratègica del Museu, perseguint un augment dels ingressos propis. «Una màxima optimització dels recursos és l’objectiu a assolir. El MACBA va ser un model pioner en la seva fundació i ara ha d’abanderar un nou model de museu».  
Banner Didier 180 x 180 pxBanner-HCB-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88