El 14 de març el Museu del Modernisme Català de Barcelona va commemorar el seu tercer aniversari. Ho va fer amb la inauguració de la nova col·lecció permanent que presenta interesantísimes novetats. El museu ha incorporat gairebé trenta noves obres dels artistes més significatius del nostre llegat cultural. Entre les obres que s’hi incorporen, cal destacar dos dibuixos al carbó i pastel de Ramon Casas, un dels quals és el retrat de la seva model, amant i esposa, Júlia Peraire, en el qual predominen els gustos de la moda de començaments del segle XX. També es presenta l’arquimesa de la desapareguda casa Trinxet, de Josep Puig i Cadafalch (situada al carrer Còrsega, 268, cantonada amb Balmes, al costat del carrilet que comunicava Barcelona amb Sarrià), en què destaquen les potes salomòniques, que feien conjunt amb el mateix tipus de columnes que hi havia al hall d’entrada i el saló de la casa. De Gaspar Homar cal esmentar l’espectacular paraigüer de grans dimensions, amb un magnífic treball de marqueteria que decora bona part d’aquest moble de rebedor. D’un altre gran ebenista i decorador, Joan Busquets, es presenta el banc-escó, d’un refinament exquisit, que pertanyia a l’estudi del fotògraf Pau Audoard, i que ocupava els baixos de la casa Lleó Morera al passeig de Gràcia (avui dia, seu de la botiga de Loewe). També es pot veure a la nova col·lecció permanent del Museu del Modernisme Català el cartell de la tercera exposició internacional de Belles Arts del 1896, d’Alexandre de Riquer, de grans dimensions i considerat el primer cartell modernista. Tanca la selecció d’obres el delicat joc de tasses de plata del taller dels germans Masriera, resultat d’un precís i meticulós treball d’orfebreria.
A la imatge, detall de “Júlia amb barret i para-sol”, cap al 1919 de Ramon Casas i Carbó (1866-1932)