Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Notícies

Impulsen una campanya per convertir Palma en "Territori Miró"

Impulsen una campanya per convertir Palma en \
bonart palma - 12/04/13

L’Ajuntament de Palma col·laborarà amb l’Institut d’Estudis Baleàrics i la Obra Social la Caixa per dur a terme conjuntament la campanya Miró a Mallorca. Aquest és el compromís adquirit en els convenis signats avui dia 12 d’abril pel batlle de Palma, Mateo Isern, amb el director adjunt de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB), Antoni Vera, i amb el director executiu territorial a Balears de la Caixa, Joan Ramon Fuertes. Aquests convenis permetran dur a terme diverses activitats de publicitat i difusió de la figura de Joan Miró a Palma i a la vegada aportar un atractiu turístic afegit. Es tracta de convertir la ciutat en Territori Miró.

Segons ha comentat el batlle, “es tracta d’un projecte que és, a la vegada, cultural i turístic”. En aquest sentit, Mateo Isern ha explicat que “la idea és que el binomi Miró-Palma sigui fonamental en la nostra política cultural i que en un curt termini de temps s’identifiqui Palma amb Miró i Miró amb Palma”. El primer edil ha recordat també l’èxit de les 3 exposicions internacionals de Miró a Yorkshire, Roma i Gènova i ha recalcat que una campanya com aquesta s’hauria d’haver posat en marxa molt abans.

Dur a terme la campanya, a Cort no li suposarà cap cost, ja que només posarà els seus mitjans personals i materials, mentre que l’Institut d’Estudis Baleàrics aportarà 8.000 euros i l’Obra Social la Caixa 10.000. Isern ha agraït  als dos col·laboradors l’aposta per fomentar la cultura i el turisme de Palma i ha afegit que “una vegada més, es demostra l’èxit de la col·laboració entre sector privat i públic”.

Per la seva part, Joan Ramon Fuertes ha comentat que els va resultar fàcil prendre la decisió de col·laborar per la interrelació que sempre hi ha hagut entre l’entitat i l’artista, com mostra el fet que va dissenyar el logotip. A més, segons ha assenyalat, és una iniciativa que combina tant el factor econòmic com el cultural. Antoni Vera, ha explicat que l’IEB, en aquesta nova etapa, té molt clara la importància de la col·laboració en aquest tipus de temes i que és una iniciativa idònia per a ells ja que és un projecte que pot atreure turisme cultural, el qual podrà conèixer la resta de teixit cultural de les Balears.

La campanya Miró a Mallorca suposa la creació d’una entrada conjunta reduïda per visitar Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma i la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca. Els residents la podran obtenir per 3 euros (el que suposa 1,5 euros per a cada centre), els que no siguin residents per 9 euros (4,5 per centre), encara que aquests tendran una tarifa més reduïda de 6 euros (3 per museu) si disposen del carnet jove o similar o són majors de 65 anys/jubilats. Aquestes entrades es podran adquirir als centres i altres punts de venda autoritzats. La iniciativa, fruit dels acords inclosos en els convenis signats avui, inclou també una campanya de publicitat. La campanya estarà vigent durant la temporada alta turística. Començarà ja i finalitzarà el mes d’octubre.

A les imatges, a dalt, el taller de Joan Miró a Palma. A sota, d’esquerra a dreta: Nekane Aramburu, Fernando Gilet, Joan Ramon Fuertes, Mateo Isern, Antoni Vera, Álvaro Gijón i Elvira Cámara amb el tiquet únic.

 

 

GC_Banner_TotArreu_Bonart_180x180JP_Bonart-180x180-Online_

Et poden
Interessar
...

banner_aire_bonart_horitzontal