Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Exposicions

L'exposició "Joan Miró. Dones, ocells, estels" a Taiwan

L\'exposició \
bonart taipei - 28/05/13

L’exposició Joan Miró. Dones, ocells, estels, amb 86 obres de l’artista, viatja a Taiwan a partir del juny de 2013.  L’exposició s’inaugurarà el dia 7 de juny al Museu Nacional d’Història de Taipei. A partir del mes d’octubre es podrà veure al Museu de Belles Arts de Kaohsiung i, finalment, entre el gener i l'abril de 2014, serà acollida pel Museu Nacional de Belles Arts de Taiwan a Taichung.

És la primera vegada que la Fundació Joan Miró porta una exposició a Taiwan. Anteriorment, ja havia exhibit una mostra de Miró a la Xina i en diverses ocasions al Japó i a Corea. El Museu Nacional d’Història de Taipei, el primer que acollirà l’exposició, va ser fundat el 1955 amb l’objectiu de preservar el patrimoni nacional, organitzar mostres d’art i promoure l’educació en aquest àmbit. L’any 2012, aquest centre va rebre més de 710.000 visitants. Del total de les obres traslladades a Taiwan, 81 pertanyen al fons de la Fundació Joan Miró i cinc han estat cedides per la Successió Miró. El període artístic representat a la mostra abasta els últims vint anys de la producció de l'artista, si bé també inclou algunes peces anteriors que ajuden a la contextualització. 

A partir de 1956, Miró s’instal·la a Palma, on treballa amb grans formats i compagina la pintura amb altres tècniques com l’escultura o el gravat. És en aquesta etapa que consolida un llenguatge de signes com a marc conceptual de les seves creacions i es dedica àmpliament a l’experimentació tècnica. L’exposició presenta la temàtica mironiana que l’artista va anar acotant al llarg dels anys. Definint un estil propi, Joan Miró redueix els colors a una gamma elemental i se cenyeix a un vocabulari formal fent servir termes com personatge, dona, ocell, lluna, sol, estrelles, constel·lacions o escala de l’evasió. 

La mostra presenta l’obra de Miró mitjançant una triple divisió temàtica. La primera part, Signes, aprofundeix en la cosmologia mironiana consolidada en la darrera etapa creativa. Durant el període presentat a l’exposició, aquest imaginari és present en la majoria de les seves composicions.  La segona part, Tècniques, aplega obres que exploren noves tècniques i materials. Les peces presentades mostren l’experimentació de Miró en àmbits com la pintura, l’escultura o l’obra gràfica, on en algunes ocasions els signes passen a un segon terme. L’última part de la mostra, Objecte, exhibeix un conjunt d’obres on l’artista atribueix un nou significat als objectes més enllà de la seva funció pràctica. Miró aplica la seva perspectiva artística dels objectes a les escultures i a l’obra tèxtil. Substitueix els signes per objectes, mantenint així la mateixa iconografia que havia desenvolupat en la pintura.

Les dates de les exposicions són: Museu Nacional d'Història (Taipei): del 8 de juny al 25 de setembre; Museu de Belles Arts (Kaohsiung): 5 d’octubre del 2013 a 8 de gener del 2014 i Museu Nacional de Belles Arts de Taiwan (Taichung): 18 de gener al 27 d’abril del 2014.

A la imatge, detall de “Dona i ocell IV”, 1969. © Successió Miró 2013. 

 

 

 

 

 

 

Nial nou-180x178thumbnail_Centre Pere Planas nou 2021

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90