Del 14 de juny a finals de juliol Perico Pastor presenta la seva última producció artística a La Galeria de Sant Cugat del Vallès. Parlar de Perico Pastor és inherent a parlar de la seva manera de treballar, singular, amb un profund coneixement de les eines que utilitza i que, sovint, s’associa amb el dibuix japonès: treballa sempre sobre paper, de poc gramatge, amb unes qualitats de textura i d’especial lluminositat que ajuden en el resultat de l’obra final. Amb els pinzells i la tinta xinesa, construeix l’obra des del dibuix amb gestos simples i immediats. L’aquarel·la, aplicada quan el paper està mullat, un cop s’asseca fa ressorgir capriciosament uns colors buscats, vius i contundents. Amb una temàtica d’escenes i accions quotidianes, les seves imatges destaquen per la immediatesa; són directes, d’un moment precís i sense elements secundaris; el pintor recorre a aquesta proximitat de la instantània, en tant que recreació de símbols, o nexes d’unió, per fer que les seves obres a més de ser contemplades, siguin també compartides. Els traços, que apareixen sovint inacabats, i les figures, que semblen no tenir final, volen reflectir el reconeixement de la inevitable fragilitat de les coses. Es tracta de composicions dominades per un cúmul de sensacions, de llum i colors que reafirmen cada moment representat, amb un lirisme plàstic que ens fa somiar, una pintura jovial que traspua el goig de viure el present.
Perico Pastor (La Seu d’Urgell, 1953) va treballar uns anys com a il·lustrador a Nova York per a diaris com el New York Times. Des de 1990 exposa periòdicament a la Sala Parés i a la Galeria Pérgamon de Barcelona, entre altres, a més d’exposar a La Galeria. Destaquen les exposicions internacionals a la Galeria Pierre Parat de París (1987), a 19 Ninety-Seven de Hong Kong (1988) i al Marimura Art Museum de Tòquio (1990); a l’Elyse Good Fine Arts (1994) de Nova York i a Commenoz Gallery de Miami (1993–95). La seva obra és present en col·leccions com el Macba, Fundació la Caixa, Banco de España o la ciutat de Tòquio.