El Panòptic. Festival de Cinema de Mataró, que tindrà lloc al Cafè de Mar els dies 26, 27 i 28 de setembre vol abordar des de l’audiovisual els canvis i transformacions que l’entrada a l’era digital comporta per a la societat contemporània. El festival vol ser un espai de debat i reflexió que permeti mirar de cara al present i al futur. Internet, que nasqué com un espai de llibertat, és avui un gran mercat en mans de les empreses més poderoses del món. Des del festival volen entendre l’amenaça que suposen les noves formes de control i vigilància en l’era digital, però també oferir visibilitat a aquelles iniciatives que neixen als marges i permeten avançar en el coneixement i llibertat de l’usuari.
D’entre tots els treballs rebuts s’han seleccionat 7 curtmetratges dins la secció oficial, que competiran per al Premi del Jurat i el Premi del Públic i 7 curtmetratges que es projectaran fora de competició. Entre els curtmetratges, destaquenEl día de los conectados dirigida per Carles Bosch (director dels documentals Balseros i Bicicleta, cullera, poma), i un curtmetratge dirigit pel mataroní Luís Tinoco, a més de diversos curts de creació jove.
A banda dels curtmetratges es projectaran també dos llargmetratges documentals programats per l’organització del festival: Out de Denis Parrot(França, 2018), una poderosa i emotiva pel·lícula en la qual joves gais, lesbianes, bisexuals i transsexuals registren la seva sortida de l’armari a través de YouTube, Whatsapp, Skype i altres xarxes socials; i The Cleaners de Hans Block i Moritz Riesewieck (Alemanya, 2018) que ens endinsa al racó més fosc d’Internet; la neteja digital.
A la imatge, detall del cartell promocional del festival.