La recerca de la perfecció entre el color i la forma, la síntesi cromàtica i l’abstracció geomètrica constitueixen el treball de l’artista alemanya, resident a Sant Cugat, Patrizia Lohan.
La galeria Canals de Sant Cugat del Vallès presenta, fins al 29 de setembre, les creacions de Lohan en l’exposició Sèrie Geometries.
L’artista, una de les creadores de l’avantguarda de Sant Cugat, té com a referents el suprematisme, el neoplasticisme i el minimalisme. Lohan ha sabut traduir aquests conceptes en una pintura de formes aparentment bàsiques que es complementen amb la llum i els relleus.
El quadre blanc, amb què treballa Lohan, ens evoca les obres de suprematistes, com ara Kazimir Malèvitx, o bé d’alguns artistes neoplasticistes, cas de Piet Mondrian o Theo van Doesburg, però, com escriu el crític Ramon Casalé al text de l’exposició: “Patrizia Lohan desenvolupa el seu propi ideari, en què la inclusió d’obertures, talls o plecs, al marge de la idea tridimensional que ocasionen aquestes aportacions empíriques, origina dinamisme, ritme cromàtic –quan aplica el color al darrere del plec–, moviment, però sobretot la idea d’espai buit és essencial”.
Les obres de Lohan creen un enginyós joc de simulació perceptiva, que aporta un significatiu plus d’imaginació i talent a unes obres que revelen el seu afany per assolir un llenguatge propi, a través de resoldre, des de la reflexió i la intuïció, la tensió constant d’elements contradictoris.
A la imatge, "Sèrie Cuts", 2010 de Patrizia Lohan.