El Museu Thyssen Bornemisza exhibeix, fins al 6 de gener, la sèrie Miradas cruzadas 7, dedicada en aquesta ocasió al paisatge holandès del segle XVII i a l’americà del XIX. Les dues escoles són molt diferents en els seus estils i llenguatges artístics, però tenen el paisatge com a gènere fonamental de les seves creacions.
La relació entre aquests dos temps artístics va ser estudiada per la historiadora de l’art Barbara Novak, que l’any 1980 plantejava la influència del paisatge holandès del Segle d’Or sobre la pintura nord-americana del segle XIX. Aquesta nova instal·lació, El ritme de la terra, de la sèrie <miradas cruzadas>, presentarà una selecció de deu obres de les destacades col·leccions del museu, que permetrà comparar diferents interpretacions del paisatge d’artistes holandesos.
Philips Koninck, Jan Josephsz van Goyen i Jan Jansz van der Heyden, i americans com ara William Louis Sonntag, George Henry Durrie i Albert Bierstadt, entre d’altres, serviran per il·lustrar els punts de connexió entre el paisatge holandès del segle XVII i l’americà del segle XIX.
A la imatge, "Carrer de Nassau" d'Albert Bierstadt.