Del 18 de gener al 4 maig de 2014 presenta al Bòlit_LaRambla, Sala Fidel Aguilar de Girona Retrat de l’artista adolescent (Beca Bòlit Mentor) de Marta Sureda-Joanot Cortès, Marla Jacarilla i David Medina, comissariada per David Santaeulària.
El projecte Bòlit_Residents, que combina creació i educació, va néixer el 2012 amb l'objectiu d'establir una connexió fructífera i de futur entre els centres de producció cultural i artística i els centres docents de la ciutat. Per a la convocatòria de 2013 la proposta s’ha reformulat ara sota el nom de Bòlit Mentor i ha ampliat el seu radi d’acció, portant-se a terme en tres instituts: l’IES Carles Rahola de Girona, l’IES La Bisbal d’Empordà i l’IES Josep Brugulat de Banyoles. A més, ara el projecte està conduit per un comissari d'arts visuals, en aquest cas David Santaeulària, i la selecció dels artistes que hi participen s'ha fet a través de convocatòria pública amb el nom de Beca Bòlit Mentor.
Joanot Cortès (Vic, 1982) i Marta Sureda (Girona, 1979) presenten Girona.doc, un projecte que, partint del documental, reflexiona sobre la creació audiovisual i que s’ha portat a terme a l’IES Rahola de Girona. El taller ha consistit en diversos exercicis en què els alumnes han deixat testimoni del seu entorn, documentant audiovisualment l'essència social i urbana de la seva ciutat, i en el que han adquirit un aprenentatge pràctic i teòric participant en tot el procés (des de la filmació a l'edició) i amb el visionat i el comentari d’obres de referència. El resultat d’aquest treball conjunt es podrà veure en una videoprojecció i en un bloc, consultable a l’espai de documentació. En ambdós casos es pot veure com el trànsit entre l’aprenentatge de la tècnica i els resultats finals ha anat aparellat amb un qüestionament sobre l’objecte d’estudi.
Amb Trending Topics, quaderns de bitàcola, megapixels i recursos narratius Marla Jacarilla (Alcoi,1980) ha proposat als alumnes de l’IES La Bisbal un acostament al món del cinema i, en concret, a com aquest ha abordat en els últims vint anys els retrats de personatges adolescents. Analitzant fragments de pel·lícules, peces de videoart, textos literaris i obres d’art s’ha realitzat un vídeo col·lectiu estructurat en capítols, cadascun dels quals ha estat fet per un grup de quatre alumnes, consultable a la zona de documentació de l’exposició. En paral·lel, l’artista ha creat una nou treball titulat “La prima bastarda de Stephen Dedalus” en el qual, tergiversant i rebatent la teoria dels “sis graus de separació” intenta trobar punts de contacte entre Stephen Dedalus (alter ego de James Joyce) i R (heterònim de la pròpia artista) i on es posen en joc aspectes que també havien estat tractats en el taller com l’adolescència, l’autoretrat o la ficció biogràfica.
Dani Medina (Barcelona, 1983) proposa una lectura i intervenció de l’entorn de l’IES Brugulat de Banyoles a través de l'experimentació sonora amb el projecte Tacet, expressió provinent del llatí que significa “silenci”. Entenent l’IES com una ciutat dins d’una altra ciutat, la investigació es va articular en tres eixos: gènere i sexualitat, immigració i diversitat cultural i autonomia i autogestió. Els estudiants van haver de buscar ressonàncies amb moviments socials que tenen lloc a la ciutat contemporània a través de l'"oïda observadora" i la "mirada sonora". Tacet va tenir un desenvolupament en paral·lel a la ciutat de Girona a partir d’un passeig sonor amb quatre activistes de la ciutat en el qual es van intercanviar punts de vista i experiències que han permès contrastar i enriquir el resultat final.
Seguint amb la seva vocació de construir discurs, vincles i diàleg amb el seu context, el Bòlit pren l'educació com un dels àmbits des d'on actuar i treballa pel foment de nous públics i de la pràctica de la creativitat, en el sí de la societat.