L'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha sentat les bases per fer un gran pas de gegant en el que és una de les seves dues grans cartes de promoció: el Festival de la Porta Ferrada (l'altra carta és l'Espai Carmen Thyssen).
Aquest dijous 26 de setembre de 2019 s'han presentat en roda de premsa les línies mestres del nou contracte que regeix el Festival, amb l'empresa The Project com a adjudicatària, i en comparació amb l'anterior situació, "és un gran salt qualitatiu i quantitatiu", en paraules de l'alcalde, Carles Motas. Per l'alcalde guixolenc, el Festival és ja un projecte de país, essent el més antic de Catalunya, i més encara després del contracte, que el fa més gran.
En l'acte amb periodistes hi ha participat l’alcalde, Carles Motas, el regidor encarregat del Festival, Josep Saball, i el primer tinent d’alcalde, Josep M. Muñoz.
Josep Saballs ha recordat que en els darrers anys, el festival ha anat evolucionant en una programació d'èxit, sense perdre els orígens. Referint-se al nou contracte ha comentat que la idea és continuar creixent sosteniblement sense perdre d’on venim, dels orígens que té Porta Ferrada.
L’aportació de l’Ajuntament en aquesta nova etapa es manté i seran 380.000 euros amb una diferencia: en el contracte anterior era una subvenció i el que es farà ara es una aportació perquè la ciutat no vol aportar menys al Festival sinó que vol fer una aportació ferma i decidida perquè la projecció sigui en positiu.
Amb la nova proposta el Festival augmentarà en dies de programació, es faran una quarantena d'espectacles, l'empresa ha d'aportar un mínim de 1.250.000 euros en contractació artística [el mínim, en l'anterior contracte, era de 750.000], una inversió en 225.000 en comunicació, 280.000 euros en inversió en espais públics on es fa el Festival (xifra repartida en els 4 anys), i programar: 20 espectacles a l'Espai Port, 7 al Guíxols Arena, 5 al Teatre Auditori, 4 a l'Església i 3 de carrer, així com es mantindrà un Festival de comèdia i monòlegs, fer una proposta atractiva a youtubers, gammers o influencers (per tenir nous públics) i tenir un partner d'alta qualitat per l'oferta gastronòmica del Village.
Una altra de les propostes és que cada any es programi un concert amb música dels compositors locals Juli Garreta, Josep Maria Vilà, Josep Grabalosa, entre altres, per mantenir els orígens del Festival.