El Centre d'Art Alcobendas inaugura el 12 de febrer l'exposició Variation. L'obsessiu com a forma de paisatge. Una selecció del voltant de 30 obres de les més de 290 peces que conformen la Col·lecció #FundaciónARCO. La mostra, que podrà visitar-se fins al 16 d'abril, reuneix el treball de vint-i-vuit artistes sota la premissa de l'obsessió. Variació. L'obsessiu com a forma de paisatge és una lectura d'una col·lecció formada per diferents mirades, el punt de les quals en comuna és la reflexió sobre la reiteració i l'acumulació. Una exposició que reflexiona metafòricament sobre el quadre dins del quadre: petites col·leccions i obsessions dins d'una gran Col·lecció. El títol fa referència a l'obra Variation, realitzada en 1975 per Hanne Darboven, que al costat de la peça Seriï: nombres primers, d'Esther Ferrer, són el punt de partida de la mostra. Ambdues reflexionen sobre l'obsessiu a través de la seqüència numèrica i la manera en què es conjuguen ritme i temps. Tania Pardo, comissària de l'exposició, explica que ‘aquesta pertorbació anímica, produïda per una idea fixa, s'entén aquí com la tenaç persistència de cadascun d'aquests creadors ja bé en forma d'escales matemàtiques i estructures musicals com en les obres d'Elena Asins, Jack Strange, Denmark o Gabriel Orozco; llistats i classificacions en el cas d'Ignasi Aballí i Lara Almarcegui; col·leccions i arxiu, de Nelson Leirner, Allen Ruppersberg i Iñaki Bonillas; geometries i simetries en Carl Andre, Donald Judd; Allan McCollum, Alan Charlton i Jiri David; repetició i acumulació utilitzades per Jorge Macchi, Christian Boltanski, Polly Apfelbaum i Francis A elÿs; o sèries i registres en el cas d'Alexander Apòstol, Teresa Margolles, Rivane Neuenschwander, Olafur Eliasson, Bulent Sangar, Gregor Schneider, Oscar Múñoz i Hassan Khan.
A la imarge, detall d'una obra de Boltanski.