El Museu Thyssen Bornemisza dedica la primera exposició del 2014 a una de les figures clau de la pintura de la segona meitat del segle XX: Paul Cézanne.
Del 4 de febrer al 18 de maig, les sales d’exposicions temporals del museu seran el marc de la primera exposició monogràfica de l’artista francès, organitzada a l’Estat en els últims trenta anys.
Paul Cézanne és considerat el pare de la pintura moderna. En el seu llenguatge pictòric, el color i la forma són inseparables. Cézanne emprava àrees planes de colors, aplicades amb pinzellades geomètriques, que van configurant la superfície del quadre.
L’exposició, comissariada per Guillermo Solana, director artístic del museu, explora la relació entre dos gèneres fonamentals en el treball de l’artista: els paisatges i les natures mortes. Els seus paisatges i bodegons trenquen amb la concepcó tradicional de profunditat, definida per plans successius. Les seves composicions intenten captar pictòricament l’estructura interior de les coses.
Igual que els impressionistes, Cézanne pinta els seus paisatges a l’aire lliure, però les seves obres no tenen estacions i hores del dia, i els motius de la natura estan col·locats en una mena de posada en escena. De manera inversa, el pintor francès incorpora en els seus bodegons els canvis i tensions propis de la natura, i els objectes que tradicionalment transmeten estabilitat es recolzen els uns amb els altres en un equilibri precari.
A la imatge, "Ampolla, garrafa, gerro i llimones", c-1902-106 de Paul Cézanne. Aquarel·la sobre paper. 44,5x60 cm. Museu Thyssen-Bornemisza, Madrid.