El Museu d'Art Contemporani Gas Natural Fenosa (MAC) inaugura el 20 de març a la Corunya l'exposició Intromissions del fotògraf basc Aitor Ortiz (Bilbao, 1971), una àmplia selecció de més de 70 fotografies, que convida a rastrejar “els contactes i transvasaments” entre obres que pertanyen a sèries i etapes diferents, però que conformen, al llarg del temps, el singular treball d'aquest artista. L'obra d'Aitor Ortiz es relaciona íntimament amb l'arquitectura, mentre que són edificis i estructures constructives de tota classe, observades des dels més diversos angles, i que constitueixen l'assumpte de gairebé totes les seves fotografies. Fins i tot d'aquelles en les quals l'assumpte ha deixat de ser recognoscible. Mitjançant el treball en sèries paral·leles, algunes de les quals abasten gairebé dues dècades, Ortiz realitza una exploració sistemàtica de les “discontinuidades i inconsistències” que s'estableixen, a molt diferents nivells, entre els elements integrants de l'acte fotogràfic. L'exposició, que estarà oberta al públic fins al proper 6 de juliol, inclou peces corresponents a diferents sèries amb les quals Ortiz ja ha visitat altres grans centres com el Guggenheim o el Swedish Museum of Photography (2012). Hi ha peces de la sèrie Destructuras (1995/..), en les quals mostrava un interès per l'arquitectura, centrant-se plenament en la pròpia forma. També de Modular (2002/03), a partir de la unió de diverses fotografies. De Murs de llum (2005/08), centrada en el marbre, que apareix com a protagonista d'escenaris ficticis. Unes altres d'Amorfosis (2009/..), en la qual es barregen les visions del material a fotografiar com a arquitectura, escultura i instal·lació. La sèrie Millau (2008/10), d'imatges que va realitzar en el viaducte del Millau sobre el riu Tarn, en el sud de França. I Espai latent (2006/08) i les últimes sèries, Net, Llindar i Noúmenos (iniciades en 2013), en la qual treballa fotografiant (analògicament) malles metàl·liques.