Els dies 3, 4 i 5 d’abril tindrà lloc la reinvenció de Sweet Wall a càrrec d’Oriol Fontdevila en col·laboració amb el programa d’estudis d’A*DESK 2013-14, la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, LaFundició, el MUME Museu Memorial de l’Exili, el Club de Rol Necronomicon’s, i la Universitat de Girona. L’acció està realitzada en el marc de l'exposició Allan Kaprow. Altres maneres de la Fundació Antoni Tàpies.
Sweet Wall (Mur dolç) va tenir lloc l’any 1970 a Berlín, en un descampat molt pròxim al Mur de Berlín i entre els esquelets i la runa d’edificis bombardejats durant la II Guerra Mundial. La intervenció va consistir en la construcció d’un mur de blocs de formigó d’uns trenta metres de llarg i d’un metre i mig d’alt. El morter que es va utilitzar per unir els blocs constava de llesques de pa untades amb melmelada de maduixa. Allan Kaprow va construir el mur amb la col·laboració d’una dotzena de persones. Van necessitar tota una tarda per construir-lo i, un cop acabat, el van fer caure. Uns anys després, Kaprow va descriure aquesta intervenció com una “paròdia política”.
La proposta de re-invenció d’aquesta acció se situa en el marc de la col·laboració que s’estableix entre la Fundació Antoni Tàpies, on té lloc l’exposició de l’artista, Allan Kaprow. Altres maneres, i el cicle d’exposicions Arqueologia preventiva, que té lloc a l’Espai 13 de la Fundació Joan Miró i amb què es reflexiona entorn de les condicions de producció de la memòria històrica.
Es porten a terme, així, quatre actualitzacions de l’acció, que realitzen respectivament diferents grups i organitzacions vinculades amb el treball artístic i historiogràfic i que estan relacionats amb centres educatius, universitats, espais de memòria històrica i commemoracions, com són: el programa d’estudis d’A*DESK, la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, LaFundició, el MUME Museu Memorial de l’Exili, el Club de Rol Necronomicon’s i la Universitat de Girona.
A la imatge, retrat d'Allan Kaprow © Allan Kaprow Estate and Hauser & Wirth, 2014.