728x90

Certàmens

Novetat i permanència a la Fira d'Art de Sitges

Novetat i permanència a la Fira d\'Art de Sitges

Enguany la fira de l’art de Sitges ha contat amb novetats tant en programació com en espais d’exposició. D’altra banda les permanències i la continuïtat dels artistes expositors mostren un cert estancament del qual caldria escapar. Entre els firaires professionals i els pintors amateurs la fira d’art de Sitges mereix un nou plantejament. Un nou rumb es fa necessari.
El reclam sonor, olfactiu i visual que oferia una farga a cel obert ha estat la sorpresa de la fira d’art amb presència i treball de Virgilio Serna, escultor de ferro i ferrer de forja autodidacta que durant els dos dies de la fira ha recuperat una vella tradició sitgetana tot reivindicant la important col·lecció dels ferros forjats que es conserven al museu Cau Ferrat. Vulcano fou el títol d’aquesta performance executada per Virgilio Serna i conduïda per Blanca De Nicolàs qui presentava els seus dibuixos de nus en un dels 54 estands de la mostra que reunia un total de 72 participants. L’envelat del passeig de la Ribera compartia protagonisme amb dues haimes que estaven instal·lades a tocar del renovat pont d’en Domenech on, a més de la parada dedicada a Ocularis, Ong de formació en salut ocular per l’Àfrica Subsahariana, hi havia una segona haima on es realitzaren les conferències i xerrades que la Tertúlia Bohèmia i el Cercle Artístic de Sitges havien programat. Altres espais que el departament de cultura de l’ajuntament de Sitges ha incorporat en el mapa de la fira de l’art han estat, aquest any, el pont de les Cases Noves on els grafiters realitzaren una pintada permesa pel consistori mentre que en l’Espai Jove, al barri del Poble Sec, s’inaugurava la mostra de German Esono, Temps i Espai. Altre centre d’atracció durant el cap de setmana fou l’edifici Miramar on en el primer pis exposa, fins al 23 de maig, Anna Monzò fent una mirada retrospectiva al seu treball pictòric (1991-2014), mentre que a la planta baixa una vintena d’artistes han estat reunits per la Comissió del Tricentenari a Sitges oferint l’exposició Art i Llibertat.

Una de les aportacions més interessant d’aquesta vint-i-unena fira de l’art de Sitges ha estat la presentació de l’estudi sobre les rajoles hidràuliques que Jordi Griset oferí dissabte al vespre. Els mosaics fabricats a partir del ciment Portland i diversos colorants centren l’interès d’aquest col·leccionista, boig per les rajoles i els panots o llosetes de construcció. A través de la seva xerrada vàrem poder descobrir l’atractiu d’aquestes humils peces que tot i mantenir el seu caràcter eminentment utilitari s’impregnen de l’essència decorativa i conformen un dels elements més oblidats de les arts aplicades, sobretot en el període modernista, durant el qual artistes i arquitectes dissenyaren composicions específiques de rajoles hidràuliques per terres d’edificis emblemàtics com la Pedrera a Barcelona o el Palau Maricel de Sitges. Jordi Griset féu un avanç d’aquest estudi aprofundint en els orígens dels mosaics hidràulics, coneguts en diversos indrets del planeta amb el nom de rajoles catalanes, i també anuncià la preparació d’una propera exposició, organitzada conjuntament amb el consorci del patrimoni de Sitges, de la col·lecció que ell ha reunit pacientment.

També novadora ha estat l’experiència del Abusive Mushroom Project, la lectura de poemes i presentació de les seves interpretacions per Ferrer Margalet i la presentació dels llibres d’artista de Núria Corretgé, Jaume Aldabó i Albert Llobet (Map3s edicions) que duran per Sant Jordi a la fira Art-Libris que se celebrarà a Arts Santa Mònica de Barcelona.

Baner-generic-180x180_Baner-180x180-px

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90