728x90

Notícies

La convocatòria per l’exposició “La Gran Màquina” rep 102 propostes

bonart tàrrega - 13/05/14
L’organització del Festival Embarrat ha seleccionat 22 artistes que formaran par de l’exposició La Gran Màquina. La convocatòria, que va tancar-se el passat 28 d’abril, ha comptat amb un èxit que ha sorprès a l’organització, arribant a les 102 propostes presentades. Els candidats seleccionats provenen de Barcelona, Amposta, Lleida, Pamplona, San Sebastian, Girona, Ourense, Vigo, Pontevedra, Múrcia, A Coruña, Portugal, Berlín i Las Palmas de Gran Canaria. Així, La Gran Màquina esdevindrà una exposició àmplia, molt completa, amb artistes de gran qualitat que abracen des d’allò conceptual a l'objectivisme, la ficció, el futurisme, el documentalisme social i crític, les relacions amb les xarxes socials, etc. Alguns dels treballs han estat pensats específicament per La Gran Màquina. La majoria de peces són de caràcter audiovisual, però la mostra comptarà també amb dos performers, fotografia, pintura, escultura i instal·lacions sonores. La millor de les obres s’endurà el Premi Embarrat, dotat amb 2.000 euros. La Gran Màquina s’ubicarà a l’interior de l’antiga Fàbrica Trepat (ara museu), un espai obrer i industrial de principis de segle XX que conviurà i dialogarà amb l’art més avançat a través d’aquesta exposició. La mostra s’inaugurarà en el marc del festival Embarrat el divendres dia 6 de juny de 2014 a les naus 1-3, a l’antiga foneria de l’actual Museu Trepat de Tàrrega (Lleida) i restarà oberta fins el 24 de juny. Pel que fa a les propostes artístiques, els participants van partir de la proposta de l’organització, que plantejava La Gran Màquina com a metàfora del desig d’una més gran productivitat dirigida a una millora social: si el segles XVIII i XIX apareixia una nova classe social -el proletariat-, i un nou sistema  -el capitalisme-, que va portar cap a la precarietat laboral i la baixada dels salaris, ara l’Embarrat vol fer una reflexió de com aquestes condicions es perpetuen i, com llavors, la nostra societat altament tecnificada i individualista es troba immersa en una devastadora crisi econòmica i de valors que no ha fet més que agreujar les distàncies entre rics i pobres. L’Embarrat comptarà també amb un llibre de Joan Fontcuberta   Al costat de La Gran Màquina, el segon dels pilars del festival ésJoan Fontcuberta, artista convidat a col·laborar en aquesta primera edició de l’Embarrat, al qual se li ha proposat la creació d’un treball específic sobre la Fàbrica Trepat.  A dia d’avui, el fotògraf ja ha fet quatre visites a l’espai de Cal Trepat, el resultat de les quals serà un llibre, Trepat, que tindrà unes 160 pàgines i contindrà la visió particular d’aquest artista català sobre aquest patrimoni targarí. Fontcuberta ens proposa un llibre de ficció que partirà del material heretat de la Fàbrica Trepat: fotografies, documents, publicitats, en combinació amb les fotografies. L’artista ha trobat a la Fàbrica Trepat un gran inspiració i similitud amb les avantguardes històriques europees i americanes, i ha volgut que aquest llibre esdevingui un homenatge als pioners de les tendències fotogràfiques de la primera meitat del segle XX: el constructivista Rodchenko, el surrealista Man Ray, el documentalista americà Walker Evans o els representants de la Bauhaus Moholy Nagy o el matrimoni Becher, entre altres. Trepat serà editat per Editions Bessard (París) i tindrà distribució internacional. Es presentarà a nivell mundial a Tàrrega el dia 6 de juny. La presentació s’acompanyarà d’una exposició. El festival està organitzat conjuntament per Intersecció i el Museu de Mecanització Agrària Cal Trepat (Ajuntament de Tàrrega), que enguany celebra el seu centenari. A més, compta amb col·laboració de l'Institut d’Estudis Ilerdencs. Els projectes seleccionats per La Gran Màquina: Broken Noses, de Jordi V. Pou brokennoses.net System, de Miguel Andrés – www.miguelandres.com Workers leaving the office, del Col·lectiu Avalancha - http://cargocollective.com/avalancha/ Mikel R. Nieto - www.mikelrnieto.net Numbers, de Sara Ponsarnal La Isla de Hidrógeno, de PSJM  - www.psjm.es Brother, can you spare a dime?, d’Azahara Cerezo - http://azaharacerezo.com Remake Café-Flesh, de Fernando Epelde Una estrategia para la apriencia, de Verónica Vicente - www.veronicavicente.es Arbeit Macht Frei – de Fermín Díez de Ulzurrun - http://www.fermindiezdeulzurrun.com TRAS 2008, de Pilar Boullosa - www.pilarboullosa.com Man minus the Machine is a slave – d’Alán Carrasco 32º sur/73º oeste, de Daniela Contreras i José Maria Santa Cruz- www.danielacontreras.com Kauflan, d’Olaia Sendón – www.olaiasendon.wordpress.com Banderas negras, de Juan Pablo Ordúñez -MawatreS - http://www.mawatres.com El Manantial, de Borja Rodríguez News of desolation  de Fernando José Pereira - www.virose.pt/fjp/fjp/Fernando_Jose_Pereira.html AITA 2.0 de Iratxe Yáñez - www.flickr.com/photos/theendbegining Oscillations, de Júlia Mariscal - www.juliamariscal.com Oryza Sativa, de Zoarida Roselló i Paolo Piras- http://azora.hotglue.me/?videoART T.I.N.A, de Peio Izcue Basail - http://peiobasail.com Algunos cortes, de Javier Magerit - www.javiermagerit.com A la imatge, façana de la fàbrica Trepat (Foto Joan Fontcuberta).    
300x300Banner-Camara-domestica-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88