Durant els dies 11, 12 i 13 de juny del 2014, La Virreina Centre de la Imatge tornarà a convertir-se en el punt de trobada de fotògrafs, periodistes, editors i directors de revistes i festivals internacionals amb motiu de la celebració del IV
OjodePez Photo Meeting Barcelona. Al llarg de tres dies tindran lloc
visionats de
portfolis, conferències, tallers, projeccions de fotògrafs, converses, conferències obertes al públic i el taller pràctic
Acción. Martin
Parr, Joan
Fontcuberta,
Stanislas Guigui,
Txema Salvans,
Raphaël Dallaporta, Oscar
Monzón, Martin
Kollar,
Luis Baylón o
Bertien van
Manen són alguns dels professionals que es reuniran sota el paraigua d'aquesta cita de la fotografia documental a Barcelona.
La IV edició de l'
OjodePez Photo Meeting Barcelona girarà al voltant de la fotografia de l'inconformisme. Utilitzant com a punt de partida l'exposició de Martin
Parr Els inconformistes, la trobada comptarà amb un seguit d'autors que aborden la fotografia documental des d'una perspectiva centrada en l'individu, visions molt personals de vegades iròniques, de vegades contestatàries. Treballs que es construeixen a partir de l'espontaneïtat, del retrat d'ambients particulars, amb mirades o bé rebels o bé atentes al passat i present de la societat. Totes aquestes visions s'agruparan durant tres jornades que aportaran nous punts de vista de la fotografia.
A banda de les activitats, el visionat de portafolis permetrà als participants presentar el seu treball davant d'un grup d'experts com
Maloes Krijnen (
Foam Fotografienmuseum),
Jim Casper (
Lensculture), Tim
Clark (1000
words),
Caroline Hunter (
The Guardian Magazine), Diego Orlando (
Burn Maganize), Mauro
Bedoni (Colors),
Iñaki domingo (
RM ediciones) i
Andreas Müller-
Pohle. Hi haurà, així mateix, un taller pràctic a càrrec de
Luis Baylón. Amb una durada de dos dies intensius, els participants podran realitzar i editar un treball al costat del fotògraf.
Més informació:
photomeeting.ojodepez.org
A la imatge, West Yorshite. Crimsworth Dean Methodist Chapel, 1975, de Martin Parr.