El Centre d’Art Contemporani Addaya celebra el seu desè aniversari amb l’exposició Hinterlandmark. Dividida en dos blocs, a més d’ocupar les instal·lacions d’Addaya, la mostra tindrà seu també al Casal Son Tugores i podrà veure’s fins al 14 de juny.
El títol de la mostra, Hinterlandmark, és una clara al·lusió a la situació perifèrica i la trajectòria d’Addaya. Més de 55 obres de 43 autors configuren una mostra que homenatja una dècada d’intens treball i de compromís amb l’art contemporani, amb una narrativa generacional: la de la creació de coneixement i valor en temps present.
La selecció d’obres exposades va a càrrec d’Alex Brahim, comissari de l’exposició. Brahim ha escollit obres d’Alba Navas, Alberto García Alix, Eduardo Infante, Fernando Bayona, Santiago Ydáñez, Sergio Belinchón, Andrés Senra, Toni Crabb, Carlos Pazos, Bettina Bachem, Ting Ting Cheng, Jorge Fuembuena o Sito Mújica, entre d’altres, procedents de la col·lecció Addaya. Peces desenvolupadas pels artistes durant les seves residències al centre, concebudes fora de l’estada o adquirides al llarg d’aquests anys.
Hinterlandmark sorgeix d’un joc de paraules en què s’entrecreuen els vocables anglesos hint (pista, indici, al·lusió…) i landmark (fita, punt de referència), amb l’alemany hinterland (terra posterior).
La primera part de la mostra, sota el títol mateix de Hinterlandmark, traça un recorregut per diverses visions sobre la relació entre espai físic i presència humana. Per la seva banda (el) pavelló, situat al Casal Son Tugores, reuneix una selecció de peces que, entre el literal i l’al·legòric, versen sobre instàncies concretes enteses per endavant com a construcció social i cultural: el consum, el bèl·lic, els mitjans, l’esport, el popular, l’intel·lectual o les referències pròpiamente metaartístiques.
A la imatge, Holidays 02 de Jorge Fuembuena.