Amb traducció d'Elisabet Carreras, l'editorial Navona publica el llibre "Cromorama", del dissenyador Riccardo Falcinelli.
Totes les societats han construït sistemes simbòlics en els quals el color té un paper central: pensem en el negre del dol, el vermell del comunisme o el blau del mantell de la Mare de Déu. El que és extraordinari en el món modern és que la tecnologia i el mercat han canviat la manera de mirar les coses i ens han acostumat a noves percepcions. Els colors carregats de la pantalla són ara el paràmetre amb el qual avaluem la puresa de cada fenomen cromàtic. I potser no en som conscients, però tenim en compte el groc dels Simpson fins i tot quan som davant d’una pintura del Renaixement.
Cromorama ens explica com avui el color s’ha convertit en un filtre amb el qual pensem la realitat. Amb l’ajut de 400 il·lustracions, ens descriu com s’ha format la mirada moderna aprofitant tot l’univers de les imatges: no només la pintura, sinó també la literatura, el cinema, el còmic i, sobretot, els objectes quotidians, que ens fa veure de manera nova i inusual.
Riccardo Falcinelli (Roma, 1973) és un dels dissenyadors més populars de l’escena gràfica italiana, responsable de molts dels canvis i les innovacions més importants en el disseny de llibres i col·leccions editorials. Ensenya psicologia de la percepció a la facultat ISIA Roma Design i, juntament amb Marta Poggi, ha creat les novel·les gràfiques Cardiaferrania (2000), Grafogrifo (2004) i L’allegra fattoria (2007). També ha publicat, entre d’altres, Guardare. Pensare. Progettare (2011) i Critica portatile al visual design (2014).
A la imatge, detall de la portada del llibre "Cromorama", de Riccardo Falcinelli.