El batlle de Palma, Mateo Isern, ha signat amb representants de diverses associacions promotores de l’obra de Joan Miró, així com amb el batlle de Sóller, Carlos Simarro, el conveni de la campanya Palma-Sóller. Territory Miró 2014. La campanya permet l’adquisició, amb una tarifa única de 30 euros, d’un tiquet per un complet recorregut que s’apropa a la figura i l’obra d’aquest artista universal, amb una indubtable vinculació amb Palma, Sóller i tota Mallorca. Mateo Isern ha manifestat que “Palma i Sóller són, més que mai, Territori Miró”, gràcies a la proposta cultural que fem “com a dipositaris del llegat extraordinari de Miró”.
Mateo Isern ha destacat que aquesta iniciativa “dóna al nostre vincle amb Joan Miró la dimensió que li correspon”, ja que “identificar Palma amb Miró ha estat una prioritat per a aquest Ajuntament”. De fet, no és la primera vegada que Cort treballa en aquesta direcció, ja que cal recordar iniciatives com la reordenació de l’Espai Estrella de la Fundació Pilar i Joan Miró, o el projecte comú entre l’esmentada Fundació i Es Baluard, per a identificar Palma com a Territori Miró.
També s’ha dut a terme una difusió a nivell europeu, amb exposicions de fons propis de la Fundació. No obstant això, el batle ha destacat que “tota aquesta promoció internacional quedaria incompleta sense treballar una oferta interior que sigui visible a nivell local i turístic aquí, a Mallorca”. Aquest Palma-Sóller Territory Miró “dóna una passa més en el camí de donar la màxima dimensió a la identificació de l’artista amb Palma i també amb Sóller i tota Mallorca”.
Mateo Isern ha subratllat que “Mallorca va ser l’escenari de la seva inspiració” i el territori triat per desenvolupar la seva activitat artística; també cal destacar que els seus descendents viuen aquí, “de manera que es completa el cercle de forma absoluta”. Precisament el nét de l’artista, Joan Punyent, present a l’acte, s’ha mostrat “feliç” de cedir la imatge de “l’únic quadre pintat per Miró que du com a nom ‘Paisatge de Palma’”, que va pintar amb 80 anys i que serveix com a imatge promocional. Punyent ha destacat que, en els seus 27 anys vivint a l’illa, Miró va passar molt de temps “pintant, pensant i creant mirant a la Seu”.
Precisament en relació amb la promoció de la campanya, l’Obra Social de La Caixa col·labora amb 250 entrades pels beneficiaris dels seus programes Incorpora, Reincorpora i CaixaProInfància, així com a mitjançant anuncis a premsa, vinils, Opis distribuïts per aparcaments municipals, fullets i diverses suports en dues fases.
La iniciativa inclou un recorregut per l’univers ‘mironià’ present a Mallorca: el trajecte Palma-Sóller-Port de Sóller amb els Ferrocarrils de Sóller, l’entrada a Ca’n Prunera, l’entrada al Museu Es Baluard i l’entrada a la Fundació Pilar i Joan Miró. Els tiquets es poden adquirir a les taquilles d’aquestes entitats col·laboradores: Fundació Pilar i Joan Miró, Museu Es Baluard, Ca’n Prunera i Fundació Tren de l’Art. A l’acte han assistit Joan Punyet, de Successió Miró i nét de l’artista; Carlos Simarro, batlle de Sóller; Pere Serra, president de la Fundació Tren de l’Art; Juan Ramón Fuertes, director territorial de La Caixa; Nekane Aramburu, directora de Es Baluard; Elvira Cámara, directora de la Fundació PiJM, Álvaro Gijón, tinent de batlle de Turisme i Coordinació Municipal, Fernando Gilet, tinent de batlle de Cultura i Esports, i Rogelio Araújo, de la Fundació Tren de l’Art.