Primera gran retrospectiva a Àustria dedicada a l’enigmàtica pintura de Pierre Bonnard (1867–1947), Pierre Bonnard. El color de la memòria se centra en les seves obres madures profundament influenciades per la llum mediterrània i pel color com a vehicle central del seu llenguatge pictòric.
Des del 1909, Bonnard havia viscut principalment a París i la França central, però després d’una primera visita a la Costa Blava, la seva paleta va canviar radicalment incorporant els colors incandescents del sud que caracteritzaran la seva obra tardana. Per a Bonnard, la sofisticada combinació i oposició dels valors del color era un mitjà per posar en dubte l’harmonia de la natura. Però també va jugar amb ambigüitats espacials o "buits" en la col·locació de les seves figures humanes per "superar la natura a través de l'art".
Amb les seves visualitzacions enigmàtiques de les coses des de la percepció de la memòria, Bonnard es va aventurar a la terra de ningú entre l'espai pla i tridimensional, el color i la materialitat que el van portar a una expressió inimitable de la seva individualitat.A la imatge, obra de Bonnard (detall).