.La Galeria Rafael Ortiz inaugura el 15 d'octubre a les 19.30 h. l'exposició Als 50 anys d'Equip Múltiple (1969-1972), mostra que es podrà visitar fins al 10 de febrer i que revisa la trajectòria de Juan Manuel Bonet i Francisco Rivas dins aquest grup. Nascuts a París i Conca respectivament, Juan Manuel Bonet i Francisco Rivas van coincidir i es van fer amics inseparables a l'institut sevillà Fernando d'Herrera durant els anys 60, quan el desenvolupisme posat en marxa pel règim per trobar vies d'escapament a l'autarquia va coincidir amb el batec social i les revoltes als carrers de les grans ciutats. A Sevilla es solapaven la tradició de la noblesa i l'alta burgesia latifundistes amb una important efervescència estudiantil i social que va ser el perfecte brou de cultiu perquè afloressin experiències artístiques política i formalment tan radicals com Equip Múltiple, constituït per Bonet i Rivas amb només setze anys.
Tot i la brevetat de la travessia de Equip Múltiple, van aconseguir deixar empremta tant en l'ambient artístic sevillà en fundar el Centre d'Art M-11, com en galeries de Madrid, Barcelona i València, fins que el 1972 es va tancar aquesta etapa de creativitat plàstica per consolidar la seva activitat crítica, iniciada en el suplement literari d'el Correu d'Andalusia, i que seria la definitiva aposta de futur de tots dos.
L'existència d'Equip Múltiple durant aquests tres anys de frenètica activitat va estar repartida entre la pràctica de l'art a quatre mans -van convenir a signar també com Equip Múltiple totes les obres executades en solitari- i la assagística: a El Correo de les Arts, suplement setmanal del Correu d'Andalusia, van bolcar la seva vocació d'escriptors per obrir-se camí en l'activitat a la qual dedicarien des de llavors les seves energies. Mitjançant aquestes crítiques, assajos i entrevistes que li donaven contingut al suplement sevillà, Bonet i Rivas van abonar el terreny per al que seria el seu principal dedicació per a la resta de les seves vides: llibres, col·laboracions en premsa, pròlegs per a catàlegs i comissariats d'exposicions van ser des llavors la seva principal ocupació, encara que amb el nou segle Rivas va tornar a l'activitat pictòrica, ja en solitari i amb el seu propi nom. Ha anat passant el temps, i el que en el seu moment va semblar una simple i efímera aventura juvenil, ha acabat per deixar una empremta profunda en l'art espanyol posterior que es fa necessari rastrejar, analitzar i mostrar en tota la seva extensió, per posar-la en valor.