Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Exposicions

“Art i Language incomplet. Col·lecció Philippe Méaille” al MACBA

“Art i Language incomplet. Col·lecció Philippe Méaille” al MACBA
bonart barcelona - 17/09/14
El Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) presenta l’exposició Art & Language incomplet. Col·lecció Philippe Méaille, una de les mostres més completes i extenses dels treballs d’Art & Language. La Col·lecció Philippe Méaille, dipositada al MACBA des de 2010, compta amb més de 500 obres que permeten traçar un recorregut per una de les experiències artístiques més complexes i bel·ligerants de la segona meitat del segle XX. La producció del col·lectiu Art & Language desafia el vocabulari propi de la història de l’art. La seva pràctica creativa va adoptar la conversa com a lloc de treball, qüestionant què hauria de ser identificat com a objecte artístic. Es podrà visitar del 19 de setembre del 2014 al 12 d’abril del 2015. El 2010 el col·leccionista francès Philippe Méaille va dipositar al MACBA la seva col·lecció privada de treballs d’Art & Language: més de 500 obres de tipologia molt diversa –pintures, dibuixos, escultures, instal· lacions, documents, escrits, mecanoscrits, anotacions, microfilms, maquetes i publicacions– que obliguen a reconsiderar el paper de l’escriptura en la pràctica de l’art. Després de quatre anys d’estudi, documentació i restauració, que han implicat els esforços de diversos departaments del Museu, el MACBA presenta l’exposició Art & Language incomplet. Col· lecció Philippe Méaille, que reuneix una excepcional selecció de treballs d’aquest col·lectiu, molts dels quals s’exposen per primera vegada. La Col·lecció Philippe Méaille d’obres d’Art & Language és la segona col·lecció privada francesa més important en un museu europeu. Aquesta col·lecció permet fer una descripció minuciosa de la xarxa intel·lectual que van bastir els artistes que formaven part del grup, com Terry Atkinson, David Bainbridge, Michael Baldwin, Ian Burn, Joseph Kosuth, Philip Pilkington, Mel Ramsden, Dave Rushton i l’historiador de l’art Charles Harrison. A principis de la dècada de 1970, Art & Language comptava també amb una àmplia nòmina d’artistes amb base a Nova York, entre els quals destaquen Michael Corris, Andrew Menard, Kathryn Bigelow i Preston Heller. Art & Language va fundar la seva pràctica entorn d’una comunitat d’idees. La revista Art-Language va publicar el seu primer número el 1969 i va esdevenir la plataforma d’una de les produccions teòriques més intenses de la segona meitat del segle XX. Basant-se en el llenguatge, el discurs i la conversa, Art & Language sotmet a crítica el sistema de l’art modern i les seves premisses, desafia el vocabulari existent en la història de l’art i rebutja afiliar-se a qualsevol identitat artística definida. A través d’aquesta pràctica, la conversa –que sovint és considerada un comentari del treball– passa a ser el lloc de treball en si; amb d’altres paraules, passa de ser un vehicle del significat de l’obra a ocupar el lloc que hauria de tenir l’objecte artístic. El caràcter conversacional, discursiu i assagístic que caracteritza la producció d’Art & Language, ininterrompuda fins als nostres dies, es manté avui amb la participació de Michael Baldwin i Mel Ramsden. A més Art & Language col·labora ocasionalment amb el col·lectiu alemany The Jackson Pollock Bar i amb el músic Mayo Thompson i el grup The Red Krayola, que des de mitjans dels anys setanta han posat música a textos amb què Art & Language critica les polítiques culturals de l’art contemporani. L’exposició al MACBA defuig qualsevol visió arqueològica i ofereix la possibilitat d’entaular relacions entre materials heterogenis, descartant la separació entre diferents pràctiques artístiques i establint connexions que vinculen els episodis més diversos al llarg d’una trajectòria de gairebé mig segle. L’exposició estarà acompanyada d’una publicació produïda pel MACBA que inclou una àmplia representació dels treballs d’Art & Language dipositats al MACBA, amb textos d’Art & Language, Carles Guerra, Matthew Jesse Jackson i Philippe Méaille. A la web del Museu (www.macba.cat) hi podeu consultar i descarregar l’últim número de la col·lecció editorial «Quaderns portàtils», dedicat a Art & Language i que recull una conversa entre els artistes Michael Baldwin i Mel Ramsden, el col·leccionista Philippe Méaille I el comissari de la mostra, Carles Guerra. Art & Language, Shouting Men, 1975 (detall). Colección MACBA. Consorci MACBA. Dipòsit Philippe Méaille. Foto: CRBMC Centre de Restauració de Béns mobles de Catalunya. Enric Gracia Molina
La-Galeria-201602-recursBonart_banner-180x180_FONS-AVUI-90

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88