Alejandra Atarés presenta, del 3 d’octubre al 29 de novembre, la segona part de la sèrie Retrats, la qual ja va a exhibir a la galeria Balaguer de Barcelona.
Personatges d’esquenes tractats des d’una perspectiva molt cinematogràfica caracteritzen una sèrie marcada pel colorisme, el joc de textures i la incorporació d’elements simbòlics.
Les influències, tant populars com personals, es barregen en una sèrie en què es pot trobar també una certa evocació nostàlgica de l’obra d’artistes com ara Joaquim Mir, Anglada Camarassa o els flamejants vestits de Cases.
“Prestat a la incertesa de l’esdevenir i amb aire melancòlic, el cos traspua una visió romàntica mentre es dilueix en un entorn articulat amb grans dosis de fantasia. Paisatges que acostumen a formar part de les vicissituds de l’artista són representats idíl·licament segons sorgeixen del record, impostant els retalls de memòria sobre la tela”, escriu Lilianna Marín de Mas a propòsit d’aquesta mostra.
Els retrats realitzats per Atarés van des de les estrelles anònimes del dia a dia fins a les icones del món del cel·luloide i la televisió. Aquesta vegada, el barroquisme i la plasticitat aborden espais reals amb la intenció de donar peu a una sèrie de desmitificacions sobre el món de l’art i la cultura.
Personatges que, tant si ens agrada com si no, prenen part en la nostra actual fauna cultural, llicència que l’artista es permet per situar Paris Hilton i Lindsay Lohan en la mostra.
Les obres d’Atarés desprenen un magnetisme hipnotitzant. D’aquesta manera, els retrats d’esquenes recuperen i actualitzen conceptes com ara el misteri i la incertesa que travessen la majoria de les grans obres d’art.
A la imatge, "Japonesa" d'Alejandra Atarés.