Antonio Abarca Anoro i Antonio BuilSilles han publicat el llibre Júlia Aguilar, Always (1899-1979), Rebeld i artista que té a veure un quadre de Modest Cuixart i que està editat per LiberalitasIulia, sc de Barbastre (Osca).
Júlia Aguilar o Julieta, Always (Barbastro, 1899-1979). Molt bella, rebel, enigmàtica, excèntrica. Va ser ballarina de cabaret. Va viure els anys bojos de París, el Madrid monàrquic i republicà. Va desafiar a la vida. Amant de personatges poderosos, polítics, toreros, artistes ..., Per alguna raó que desconeixem va tornar a la seva ciutat natal als quaranta anys. A partir d'aquí la seva vida no va aconseguir esquivar la penúria; però alhora, segons ella guiada per esperits, va donar a llum unes extraordinàries pintures. La seva personalitat i les seves obres van sorprendre i van inspirar a Modest Cuixart per crear un quadre que va titular La Bruixa Barbastre.
La sorpresa que aquest llenç va causar el periodista del Heraldo d'Aragó, LuisGarcíaBandrés, va desencadenar la recuperació de l'obra d'aquesta singular dona que signava els seus quadres com Always. Què tancava per Júlia aquesta paraula que, segons ella, havia repetit mil vegades en els cabarets de París?
Aquest llibre intenta reconstruir la misteriosa vida de Júlia Aguilar. La consulta exhaustiva d'arxius i una infinitat d'entrevistes ha permès esbrinar noves dades, alhora que ordenar i preservar multitud d'anècdotes encara presents en la memòria d'aquells que la van conèixer. D'altra banda, pretén constituir un catàleg permanent de la seva obra que es troba dispersa en col·leccions privades. Per a això s'han fotografiat i reproduït la pràctica totalitat d'aquells quadres dels quals es té constància. Un breu comentari de cada un d'ells intenta orientar sobre els elements més destacables. Algunes d'aquestes pintures no havien tornat a ser vistes ni localitzades des de la seva primera exposició a la sala Barbasán de Saragossa l'any 1978. Se citen i descriuen també llenços desapareguts, alguns tan suggestiu títol com: Dels nostres primers pares a Franco passant pel tomàquet.
Finalment, es publiquen fragments d'un assaig inèdit, escrit per ella amb l'heterònim Chelín Always, que sota el títol Una cita amb les cèl·lules constitueix el millor exemple de la seva misteriós i desconcertant univers.