La galeria Coll & Cortés de Madrid presenta per segona vegada a Nova York l'exposició d'Hivern d'Escultura Europea, coincidint amb la setmana dels Grans Mestres "New York Old Màster Week" i que se celebrarà del 23 de gener a l'1 de febrer 2015. L'exposició es realitza en col·laboració amb la galeria TomassoBrothers de Londres i en l'espai de CarltonHobbs de Nova York (60, East93RDStreet). El propòsit d'aquesta col·laboració és donar a conèixer els millors exemples de l'escultura europea de la mà de dos dels més joves i ambiciosos galeristes d'art antic com són TomassoBrothers i Coll & Cortés.
De la mà de Coll & Cortés, en la mostra es podran veure escultures espanyoles, italianes i franceses dels segles XVI i XVII, peces dignes de ser exposades en museus per la qualitat excepcional, com l'escultura italiana en marbre representant a LuciusVerus de CarloAlbacini del segle XVIII, o Àguila del Segle XVIII d'origen francès, presumiblement realitzat per l'entrada de Chateau francès.
Pel que fa a escultura espanyola es refereix el visitant podrà veure una Dama Orant en fusta policromada de José de Mora, natural de Basa però actiu a Granada. Aquesta Dama Orant aporta una nova i interessant visió de l'escultura barroca andalusa, ja que no hi ha molts exemples conservats d'aquest tipus de representació d'Orant en fusta. S'hi poden veure dos aspectes típics de l'art granadí com són la figura de genolls de fusta policromada i la composició i gest a l'estil de José de Mora. També ens ofereix un magnífic exemple de policromia pintada sense intervenció del daurat.
Una imatge de Sant Joan Baptista creada per l'excepcional escultor de Castella Esteban de Roda a 1620. L'escultura té unes dimensions de 167 cm d'alt. En aquesta ocasió, Roda experimenta amb la línia oberta formada pel braç estès, amb diverses línies compositives predominants i amb la insinuació del nu en aquesta escultura de Sant Joan Baptista. A Esteban de Roda, se li reconeix en l'actualitat com una de les cúspides de la plàstica barroca espanyola.
També podrem veure un retrat de marbre de Luis d'Àvila, Cavaller de l'ordre de Calatrava o Alcántara, obra de PompeoLeoni, realitzada en marbre cap a 1566 -1570. Igualment impactants són les escultures de Pedro de Mena, un Sant Pere d'Alcántara, i d'altra banda una joia de bust representant un EcceHomo. El Museu Metropolità de Nova York recentment va adquirir a Coll & Cortés una Mater Dolorosa i un EcceHomo de Pedro de Mena.