BONART_BANNER_1280x150

Notícies

El Castell de Bellver incrementa els usuaris un 12,5%

bonart palma - 19/01/15
El Castell de Bellver ha realitzat 90 activitats culturals i ha incrementat al llarg de 2014 el seu nombre d’usuaris fins arribar als 325.000, una pujada del 12’5% respecte del 2013. Les línies de programació iniciades el 2012 s’han mantingut al llarg del passat 2014, amb especial atenció a programes educatius i familiars. No obstant això, a més de les dades positives de visites i recaptació, el Castell disposa d’una nova pàgina web en anglès, i una aplicació d’audioguia per a smartphones i tablets gratuïta. En opinió del tinent de batlle de Cultura i Esports, Fernando Gilet, les xifres “consoliden l’estratègia d’un projecte cultural a llarg termini que camina amb passa ferm cap a una Palma cada dia més compromesa amb la cultura”. Activitats variades i constants-. A més dels programes esmentats, s’ha donat protagonisme a les visites concertades per a grups, les visites teatralitzades, els espectacles teatrals, les activitats familiars, i els concerts i conferències, amb un total de 20.000 usuaris. Cal destacar iniciatives com el Dia Internacional dels Museus, quan el Castell de Bellver va oferir gratuïtament teatre nocturn, visites, conferències i lectura dramàtica, o l'exposició “El Monestir de Cabrera s V-VIII dC”, una mostra que va servir per a recordar l'existència d'un monestir de monjos que va estar possible recuperar gràcies als esforços de recerca realitzats des de fa 15 anys, i que va comptar amb 90.000 visitants. També es varen dur a terme noves activitats culturals amb l'espectacle "Les veus de Bellver", una proposta que va recrear de forma romàntica fets històrics que han tingut al castell com a protagonista d'excepció. La recaptació, al alça. El 2014 ha suposat uns ingressos de 543.819 euros en concepte de visites públiques, un 10’84% més que el 2013. A més, s’han dut a terme sis cessions d’ús puntual sotmeses a taxa, pels quals s’han recaptat 16.000 euros, una quantitat inferior deguda a la reducció de cessions, ocasionada per necessitats de conservació del Castell. Tot i això, el Castell de Bellver va generar directament 559.819 euros, un 8’77% més que l’any anterior, i un 27’3% més que el 2012. Els motius han estat l’increment del preu de l’entrada, l’aplicació de la nova taxa per ocupació puntual, així com l’augment del nombre de persones visitants i de l’horari de visites, la qual cosa també ha servit per a evitar concentracions a determinades hores del dia.
M_Online_BONART_180X180-25BW24_Revista-Bonart_3

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88