Unes 200 persones van assistir a la inauguració de l'exposició 'Incomptable' de Daniel Canogar a la Sala Veròniques, que podrà visitar fins al 19 abril i que recull set peces audiovisuals d'aquest artista en les que aborda el pas del temps i la rapidesa amb la qual els diferents dispositius queden obsolets.
La directora general de l'Institut de les Indústries Culturals i les Arts, Marta López-Briones, l'artista i la comissària de l'exposició, Julieta de Haro, van assistir a l'obertura de la mostra "en què les obres s'han adaptat a aquest espai". Aquesta antiga església conventual del segle XVIII es converteix, va explicar, "en un element que dialoga amb les obres dotant-los de més força i incideix en la història i la memòria -o la pèrdua de la memòria-; el passat de l'edifici, amb la tecnologia present i gairebé futura".
L'obra 'SikkaMagnum' és presentada a la Sala Veròniques com una mena de rosassa caiguda a la zona de l'altar. Està construïda amb 360 CD que 'tornen' a l'espectador les imatges projectades i que estan extretes de les pel·lícules que estaven gravades en ells.
A banda i banda de l'altar es poden observar dues creacions de Canogar. Es tracta de 'Freqüència', construïda amb 33 pantalles de televisió analògiques que tornen a la vida amb les desaparegudes cartes d'ajust i altres imatges, i 'Flicker', elaborada amb cel·luloide de 35mm de pel·lícules mítiques com 'Psicosi' o 'Ciutadà Kane ', a més de projeccions en què es mostra el pas d'aquest format, pràcticament desaparegut de les sales de projecció, als sistemes digitals.
Obres més íntimes i de mida petita ocupen un dels laterals de la Sala Veròniques a manera de petites capelles per a la reflexió sobre els objectes tecnològics íntims que fins no fa gaire eren freqüents i ara tendeixen a la seva desaparició i són rebutjats, moltes vegades fent desaparèixer el que contenien en les seves memòries, com discs durs d'ordinador. Aquestes obres formen part de la sèrie 'Small Data' i les projeccions conviden a reflexionar sobre el seu ús en un passat recent i la seva actual obsolescència tecnològica, quan fa poc temps eren fonamentals.
L'última peça, després de la reixa de gelosia de la sala, és "AphasiacMapping', una instal·lació creada amb teclats rebutjats i en què van apareixent frases de llibres que han canviat o marcat la història i que conclou amb la representació del terratrèmol cultural i intel·lectual que van generar les cites seleccionades per Daniel Canogar.
'Incomptable' és el segon projecte del nou cicle expositiu organitzat per la Conselleria de Cultura a la Sala Veròniques de Múrcia i que va suposar la reobertura d'aquest espai expositiu de referència nacional amb la mostra 'FrameTime', de NicoMunuera.