Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Exposicions

The Pop-Up-Royal Academy a la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando

The Pop-Up-Royal Academy a la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando
bonart madrid - 30/01/15
El 27 de febrer s'inaugura The Pop-Up Royal Academy a la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando. L'exposició recull els treballs dels artistes i investigadors becats pel Ministeri d'Afers Exteriors i Cooperació a la Reial Acadèmia d'Espanya a Roma durant la promoció 2013-2014. César Espada, comissari de l'exposició, proposava el següent repte als becaris: exposar no només obra sinó també objectes creats per ells per vendre a la botiga d'un museu. D'aquesta manera, se'ls va plantejar l'interrogant de com fer art a través d'un mitjà no artístic i sobretot quan el resultat dels objectes pot ser purament decoratiu o funcional. L'exposició és el resultat d'aquest dilema en què les obres conviuen amb els objectes de marxandatge que es poden comprar a la sortida de la mostra. Una reflexió sobre el valor de l'art, les estructures del mercat de l'art, la unicitat i l'autenticitat enfront de la mercaderia seriada.
The Pop-Up Royal Academy es compon de les obres realitzades per Jesús Herrera, Fernando Renes, Mar Hernández, Isabel Banal, Juancho Arregui, Arturo Franco, Ignacio G. Galán, Javier Rubín, Federico Pazos, Joaquín Secall, Alejandro Izquierdo, Javier Cardenete , Carmen Castañón, Jorge Tomás, Javier Moreno, Jorge Méndez, Aníbal Santaella, Miguel Oriola, Carlos Pazos i Giusseppe Vigolo.
De la mateixa manera que succeeix amb una botiga pop-up, que una setmana ven un producte i la següent un altre, la Reial Acadèmia d'Espanya a Roma amb cada nova promoció d'artistes i investigadors, canvia també la producció de les obres. D'aquí sorgeix la idea de crear The Pop-Up Royal Academy, una exposició que planteja preguntes a l'espectador i l'incita a la reflexió sobre les estructures del mercat de l'art i sobre el valor de cada peça: Val més una tassa creada per un artista que una pintura seva ?, és més artística una foto que es troba penjada a la sala d'un museu que impresa en un plat ?. Els objectes de marxandatge, creats per cada un dels becaris, conviuen amb les seves obres i es mostren a la mateixa sala d'exposició per tal de fer sentir al visitant que l'estar situats en aquest lloc no hauria de transmetre necessàriament un missatge superior al que ens puguin transmetre els objectes que trobem a la botiga.
Entre els objectes que componen The Pop-Up Royal Academy, que a més de veure es poden comprar, es troben alguns funcionals i divertits com plats, tasses, un disseny per tatuatge, una baralla de cartes, una guia molt especial de Roma, una tovallola santa, una caixa de música, una Tempietto anti stress, un calendari, unes calces o un visor estereoscòpic. Tots ells conviuen i complementen les obres dels artistes i investigadors en les següents disciplines: pintura, gravat, escultura, arts visuals, còmic, arquitectura, restauració, cinema, arts escèniques, disseny gràfic, música, NetArt, i estètica, teoria, anàlisi i crítica de les Belles Arts.
César Espada és Doctor en filosofia i diplomàtic. Com a Cap del Departament de Cooperació Universitària i Científica s'ha encarregat durant els dos últims anys de comissariar dels projectes comuns i les exposicions finals a Roma i Madrid dels artistes i investigadors de l'Acadèmia d'Espanya a Roma. Actualment ocupa el lloc de Segona Prefectura i Encarregat dels Afers Culturals de l'Ambaixada d'Espanya a Canberra.
L'exposició es celebrarà del 28 de febrer al 5 d'abril a la Reial Acadèmia de Belles Arts de San fernando del carrer Alcalà, 13 de Madrid.
Eude, genericImpremta Pages - banner-180x178

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90