Matador participarà el mes d'abril al primer festival internacional Do Disturb, organitzat pel Palais de Tòquio de París amb la col·laboració del Moma PS1 de Nova York, la Tate Modern de Londres, al Centre national des arts plastiques de França, Le omaFRAC lorrain de Metz i el mateix Matador Madrid. Durant 30 hores ininterrompudes al Palais de Tòquio es convertirà en la capital mundial de les arts plàstiques i performatives, gràcies a la programació proposada pels diferents centres, referents de l'art contemporani en l'escena internacional.
El Palais de Tòquio va contactar el passat mes de setembre amb Matador Madrid per sol·licitar-li una proposta general de les principals produccions del centre madrileny, que desitjaven incloure en el programa de performances, instal·lacions, concerts i conferències de Do Disturb.
La directora de Matador, Carlota Álvarez Basso i la responsable de la programació artística de Matador, Manuela Vila, van proposar 22 dels projectes més brillants i al mateix temps desafiadors que el centre de creació contemporània ha desenvolupat des de 2009 fins avui.
El director de Palais de Tòquio, Jean de Loisy, ha seleccionat finalment una nòmina de sis artistes fortament arrelats en l'escena madrilenya: Marc Godoy (Madrid, 1986), amb el vídeo Claiming the Echo (2012); David Crespo (Lleó, 1984), amb la performance Camp d'acció (2012); Maya Watanabe (Lima, 1983) amb la videoinstal·lació El Pèndol (2013); Cristina Lucas (Jaén, 1973), amb la nova creació específica per al festival sota el títol Empathy workout table (2014) i la seva altra peça La liberté raisonné (2009); Els Torreznos, duo compostos per Jaime Vallaure (Oviedo, 1965) i Rafael Lamata (València, 1959), amb les performances Les posicions (2012), 35 minuts (2002), El desert (2009) i La cultura (2007), i Fernando Sánchez Castillo amb la instal·lació Síndrome de Guernica (2011). En total, tres performances amb el públic com a actor principal, tres vídeo projeccions i una instal·lació multimèdia.
Centrat principalment en el suport a la creació i la comunitat artística local, amb la qual Matador ha treballat estretament durant aquests anys, el programa de Matador es presenta ara en l'escena internacional, ajudant així a la consecució d'un dels seus objectius: ampliar els públics dels creadors locals i promocionar i donar visibilitat al seu treball fora de les nostres fronteres.
Al novembre de 2015, l'intercanvi s'enfortirà amb la presència de programació, encara per definir, del Palais de Tòquio en Matador Madrid.
A la imatge, Carlota Álvarez Basso, directora de Matador Madrid.