40_MNACTEC_Banner-1280x150

Mercat de l'art

Alexandra Schader, de Sotheby's dóna set consells per estrenar-se com a col·leccionista

Alexandra Schader, de Sotheby\'s dóna set consells per estrenar-se com a col·leccionista
bonart madrid - 20/02/15
Del 25 de febrer l'1 de març Madrid reunirà a innombrables col·leccionistes i professionals del món de l'art amb motiu de la 34a edició de la Fira Internacional d'Art Contemporani, ARCOmadrid. Tenint en compte aquesta premissa i amb l'objectiu de donar a conèixer les claus del fenomen del col·leccionisme, Alexandra Schader, directora del Departament d'Art Modern i Contemporani de Sotheby's a Espanya, analitza els factors a tenir en compte per gaudir d'aquesta afició que cada vegada acumula més adeptes: 1. Sentir passió per l'obra: El fonamental per poder gaudir del món del col·leccionisme resideix a adquirir obres amb què el col·leccionista gaudeix-hi. En comprar una obra és essencial que no es pensi només en la inversió, sentir passió i comprar peces que realment apassionin i agradin és fonamental. 2. Tenir curiositat, indagar i investigar: Una de les claus resideix a tenir curiositat. És fonamental veure moltes obres d'art, ja que d'aquesta manera s'afinarà l'ull i es detectaran obres potencials de manera més natural, alhora que a poc a poc s'anirà definint el gust. Anar a galeries, fires i subhastes permetrà amb el temps definir el nostre propi gust. Aquest procés és fonamental per tenir un ampli coneixement del qual s'està movent dins del sector. A més, com més informació es tingui d'una obra major serà el vincle entre el col·leccionista i l'obra adquirida. 3. Buscar assessorament: És aconsellable consultar l'opinió d'experts, ja siguin galeristes, assessors d'art, comissaris o especialistes en cases de subhastes. Aquests professionals ajuden a guiar als col·leccionistes abans de prendre la seva decisió. 4. Saber on comprar: té importància el lloc on es compra una obra, sigui de galeria, marxant o casa de subhastes. L'obra ha de tenir una procedència clara i estar en bon estat de conservació. Avui dia també és important demanar un certificat d'autenticitat, o de l'artista o de l'expert reconegut mundial. Tot això ofereix unes garanties al comprador. 5. Conèixer el mercat: Dominar el mercat és fonamental. Saber detectar quina obra pot ser una oportunitat, comparar preus, ja que varien molt no només depenent de l'artista sinó també de l'obra dins del treball de l'artista, quines obres es valoren més o quins són els artistes més destacables en un moment en concret, és una tasca que s'ha de fer abans d'adquirir una obra. Si es tenen en compte tots aquests factors, és més senzill detectar una gran oportunitat. 6. Aprofitar les eines disponibles: En la societat actual en què estem immersos envoltats d'avenços tecnològics és important utilitzar-los per al benefici personal. Internet obre grans possibilitats en aquest sentit i facilita la recerca d'informació sobre artistes, exposicions, obres, bases de dades de preus històrics d'artistes en el mercat de les subhastes com Artprice o artnet o projectes d'artistes. Hi ha moltíssima informació disponible a cop de clic i, per tant, molt és molt accessible per a tots els que ho desitgin. Així mateix, hi ha molta informació a través de conferències, fòrums sobre Art Contemporani i publicacions especialitzades. 7. Pensar a mitjà / llarg termini: L'adquisició d'una obra no s'ha de centrar només en la inversió, l'important és gaudir de la mateixa i de tota la seva essència i el procés d'adquisició. És aconsellable comprar pensant a mitjà o llarg termini. A més, cal tenir en compte que tots els col·leccionistes cometen errors però l'important és no perdre la fe. El fet que al cap dels anys una obra ens deixi d'agradar no ha de suposar una frustració, ja que és una cosa totalment normal i que pot succeir. "La informació és poder, i en el món del col·leccionisme la indagació i l'assessorament previ a l'adquisició d'una obra d'art és essencial" afegeix Alexandra Schader. "El secret resideix en gaudir de tots i cadascun dels processos previs a la compra d'una obra, d'aquesta manera el vincle que es crea entre el col·leccionista i la peça és molt fort", conclou Schader.
Banner-HCB-180x180px_v1-cat-1GC_Banner_TotArreu_Bonart_180x180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90