Aquest any el Premi ARCOmadrid BEEP d'Art Electrònic en la seva desena edició ha decidit atorgar el seu premi a Analívia Cordeiro per la seva videoinstal·lació M3X3 (1973) presentada a la Galeria Anita Beckers, passant l'obra a formar part de la Col·lecció Beep d'Art Electrònic .
La peça guanyadora d'aquesta artista brasilera és, sense cap mena de dubte, una obra referencial i històrica en què replanteja el llenguatge de la dansa a partir d'una especial "notació" que després s'articula per mitjà d'un programa de computació pioner.
Aquesta creadora es troba en el deixant de l'art neoconcret i en diàleg tant amb els primers desenvolupaments de programació tecnològic-artística que fa amb les mutacions de la dansa moderna i del performance. L'obra introdueix un element nou en la col·lecció BEEP en unir corporalitat-formalització seqüencial post-minimalista i computació. És la primera peça d'aquesta artista que s'adquireix per col·leccions a Espanya en la qual és la seva primera participació a la fira d'ARCO.
Amb menció especial, el jurat compost per Fernando Castro-Florez, Roberta Fosco i Marie-France Veyrat, en nom de BEEP, ha volgut destacar les obres de:
Luca Pozzi Trinity Platform Galeria Enrico Astuni
Una escultura en la qual el mirall i les formes aparentment pètries, al costat de la il·luminació, generen una sensació d'ingravidesa i misteri. Es tracta d'un treball d'excel·lent formalització i aspecte estèticament seductor.
Martín Freire Behind the scene I Galeria Alarcón Criado
És una obra que reconsidera el procés de la pintura com si fos una tanca de publicitat espatllada que no genera signes recognoscibles. El mecanisme, aparentment fallit, al·ludeix metafòricament al col·lapse comunicatiu i la necessitat d'articular sentits al·legòrics per comprendre la complexitat del nostre món.
La Coleccció Beep inicia una nova etapa en el seu desè aniversari amb una política d'adquisicions i programes d'investigació i producció en suport a l'art de base.