Jorge Palacios (Madrid 1979) ha prsentat la seva escultura pública de gran format a Nova York, titulada Sketch in the Air.
Es tracta d'una instal·lació urbana que dialoga amb l'arquitectura dels gratacels situada al costat del Trump SoHo New York. L'escultura ocupa un espai privilegiat a la mítica Spring Street de Manhattan al costat del icònic edifici Trump SoHo New York. Una instal·lació que coincideix amb la inauguració de la seva última exposició individual a la ciutat, organitzada per la prestigiosa Fridman Gallery.
Seguint l'estela de mestres com Eduardo Chillida o, més recentment, Jaume Plensa, Palacios s'uneix a la llista de representants de l'art espanyol a l'estranger.
En paraules de la crítica d'art i arquitectura Anatxu Zabalbeascoa, els treballs de Palaus «parlen al cervell des del tacte i des de la relació que estableixen amb l'espai i el temps. Però les seves escultures també dialoguen amb el tacte a través de l'ull. Es palpen amb la vista (...). Més proper a la línia de Barbara Hepworth, de Noguchi o d'Henry Moore, que a la de qualsevol altre mestre modern, Palacios busca que la matèria parli, la repta. Com Barbara Hepworth, Palaus pot perforar les seves formes, però al contrari de l'escultora britànica, poques vegades les desdobla, les intersecta, o les desplega. Fins i tot quan perfora i s'acosta a l'interior, Palaus tria sempre la resta. La seva és una recerca de l'essencialitat d'un volum ».