PB_Online_BONART_1280X150

Certàmens

Artur Ramon torna a TEFAF amb un estad centrat en el dibuix espanyol i italià

Artur Ramon torna a TEFAF amb un estad centrat en el dibuix espanyol i italià
bonart barcelona - 12/03/15

Per cinquè any consecutiu, Artur Ramon torna a TEFAF Maastricht amb una selecció d’alguns dels millors dibuixos espanyols i italians del segle XVI al XX. La galeria de Barcelona exposarà a la fira a partir del 13 de març obres mestres com la tinta a ploma de Medoro Angélica y Medoro o la tinta xinesa a ploma Quatre Nus del jove Picasso. La mostra d’Artur Ramon Art és un repàs a la historia de la creació sobre paper dels darrers quatre segles i consolida la seva presencia internacional com a única representant catalana i una de les cinc espanyoles amb presència a la fira més important del sector.

Continuant amb l’aposta per “fomentar la difusió del dibuix espanyol al món per tal de fer-lo arribar als col·leccionistes de tot el món”, Artur Ramon ha aplegat el bo i millor de la creació en paper nacional al seu estand a TEFAF. Així, la mostra establirà diàlegs entre els dibuixos espanyols i italians presents i les tres excepcionals pintures que els acompanyen. En paraules d’Artur Ramon, “nosaltres no som més que les obres que presentem i la manera que tenim d’exposar-les; deixem ara que siguin elles les que parlin”.

Una de les estrelles de l’exposició de la galeria de Barcelona a TEFAF és la tinta xinesa a ploma Quatre nus que Picasso va pintar el 1905, un dels seus anys més creatius i l’inici de l’època rosa. Aquesta delicada obra de línies fines i marrons representa quatre dones nues en el procés d’arreglar-se, inconscients de la mirada de l’espectador. La peça, completada pel cap caricaturesc d’un home gras amb ulls de peix, es pot relacionar amb l’obra mestra del geni de Màlaga L’harem, de 1906.

Un altre dels dibuixos claus de l’exposició d’Artur Ramon Art a Maastricht es l’aquarel·la de Salvador Dalí Al·legoria. Aquest singular treball en paper del geni de Figueres és una mostra excel·lent del seu procés de treball i ens permet apreciar el detall dels aspectes escultòrics de la imatge. Per altra banda, la Santa Bàrbara de Il Battistello (1630) és un exemplar exquisit que presenta les millors qualitat d’un artista clau per al dibuix italià del segle XVII. A aquests noms es sumen els de Diana Ghisi “Mantuana”, Angelino Medoro, Giovanni Bernardino Azzolino, Salvator Rosa, Sebastián de Herrera Barnuevo, Guglielmo Cortesa “Il Borgognone” o el mateix Piranesi, present amb el dibuix d’un Home dempeus, vist de perfil, examinant un petit objecte entre les mans que és un petit tresor.

La presència continuada de la galeria de Barcelona a la secció de paper de TEFAF Maastricht es la continuació de més de dues dècades d’aposta pel dibuix de forma continuada. Molt més enllà de les exposicions bianuals de l’Arrel de l’art i de la mostra El papel del dibujo en España, el petit format i l’essència del dibuix es manifesten amb majúscules en un estand que es supera cada any.

Per altra banda, Artur Ramon Art també presenta enguany tres olis a Maastricht que compartiran espai i establiran sinergies amb els dibuixos exposats: una Santa Bàrbara de Giovanni Battista Caracciolo “Battistello” de 1630, una raríssima Natura morta de Andrea de Lione del segle XVII i l’oli sobre taula La Carta del cubista Juan Gris, de 1921, que és tota una obra mestra de l’espanyol.

Artur Ramon Art exposarà a l’estand 704 de la secció de paper de TEFAF Maastricht, molt a prop d’on estava l’any anterior, del 13 al 22 de març. L’agenda internacional de la galeria barcelonina continuarà del 25 al 30 de març amb la sisena participació consecutiva al Salon du Dessin de París, la cita per excel·lència per a les obres en paper.

GA_Online_BONART_180X18040_MNACTEC_Banner-180x180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90