El Museu Arxiu de Sant Andreu de Llavaneres presenta a partir del 9 de novembre l'exposició Cartografies del caos de l’artista Catherine Lorton on s’exposen gravats i pintures. L'exposició es podrà visitar fins al dia 1 de desembre.
Catherine Lorton obté el Grau Superior d’Arts Plàstiques i Disseny en Arts Aplicades a l’Escultura i també a la Ceràmica Artística de l’Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo de Badalona.
L’any 2014 va representar l’Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo a “The Craftroom” Futur Excel·lent de la Generalitat de Catalunya.
El 2015 va ser finalista en la quarta edició del “Premio Josep Albert Mestre“, premi d’àmbit nacional que selecciona 40 projectes finals d’entre totes les Escoles d’ Art Oficials i públiques de l’Estat amb el seu projecte «Les veus perdudes».
Aquest any ha quedat finalista en la vuitena edició del Premi de Pintura Barcelona de la Fundació Vila Casas.
L’obra de Catherine Lorton pren forma arran d’un viatge a Tanzània quan coneix una dona de la tribu Massai. Pot constatar que el paper de la dona en el 99% de les diferents cultures arreu del món és acceptat sota un patriarcat i ha d’oferir sexe, treball i maternitat per ser acceptada com a part de la societat. El seu paper és fonamentalment útil. Mai valorada per si mateixa com a subjecte lliure de pensament o actitud.
Amb la troballa casual d’un botó, un objecte essencialment útil, l’autora recrea la fantasia d’un element que no vol ser útil, sinó important per si mateix sense haver d’estar cosit enlloc. Estableix un paral.lelisme entre dona i botó creant el que ella denomina, el “BOTONISME”.
Treballa habitualment el gravat i busca en l’abstracció formes arrodonides (botons) en un context oníric, on es troben a sí mateixos i amb entitat pròpia.
A la imatge, obra de Catherine Lorton.