1280x150

Notícies

La millor creativitat europea en publicitat i disseny s'exposa al metro

La millor creativitat europea en publicitat i disseny s\'exposa al metro
bonart barcelona - 19/03/15
L’Espai Mercè Sala de TMB acull des del 17 de març i fins el 8 de maig l’exposició ADCE Awards 2014. Una mostra en què el visitant podrà gaudir de les millors propostes europees en publicitat i disseny gràfic premiades a la darrera edició dels Best of European Design and Advertising Awards, que va atorgar el passat mes de novembre l’Art Directors Club of Europe (ADCE). L’exposició es pot veure a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de Diagonal, de dilluns a divendres feiners entre les 10 i les 20.30 hores. L’entrada és gratuïta. Les millors creacions d'Europa Els Premis ADCE escullen anualment a Barcelona el “bo i millor” en disseny gràfic i creativitat publicitària europeus. Són un reconeixement de gran prestigi internacional ja que només poden optar-hi les feines que prèviament han estat premiades en els certàmens de cada país. Per exemple, en el cas d’Espanya només hi poden participar els guanyadors dels premis Laus i del Club de Creativos. És per això que se’ls coneix com la “Champions League” de la creativitat i el disseny europeus. El 6 de novembre de 2014, en el marc del 1st European Creativity Festival, un jurat format per 47 prestigiosos creatius europeus de 15 països es va reunir al Disseny Hub Barcelona per jutjar 660 feines, provinents de 22 països europeus. Després d’un intens dia de selecció i debat, el jurat va atorgar 1 Grand Prix, 22 Ors, 55 Plates i 89 Nominacions en diverses categories, entre les quals hi figuren peces per a la televisió, premsa i revistes, ràdio, publicitat interactiva, disseny gràfic, promocions, nous mitjans de comunicació i esdeveniments, campanyes integrades i innovació, així com també un premi al millor estudiant europeu i un altre al millor jove creatiu europeu. Amb tot, el reconeixement més important és el Grand Prix. L’exposició que presenta TMB a l’Espai Mercè Sala mostra els 22 Ors guanyadors, les opinions dels 6 Presidents dels jurats, les 18 feines espanyoles premiades i el Grand Prix d’aquest any, que ha estat per a la feina “The Hornbach Hammer”, creada per l’agència alemanya Heimat per a la cadena de magatzems de bricolatge Hornbach. Es tracta d’una campanya multicanal que aconsegueix, des de bon inici, despertar l’interès del públic alemany mitjançant la conversió d’un simple martell en un autèntic  símbol per als seus clients. L’exposició, a més de mostrar els 22 Ors guanyadors -Alemanya (10), Àustria (7), Itàlia (2), Espanya, Regne Unit i Rússia- també fa una menció especial a totes aquelles feines guanyadores realitzades per estudis de disseny o agències de publicitat de l’estat espanyol. Les feines espanyoles van ser reconegudes amb  1 Or, 6 Plates i 11 Nominacions. La productora Story: We produce, va merèixer l´únic or espanyol amb “Tramuntana”, una peça realitzada per a l’agència Bullet. Amb aquest recull, TMB ofereix l’oportunitat de conèixer feines creatives excepcionals que en molts casos no han arribat al nostre país. La mostra és una bona font d’inspiració per a professionals de la comunicació, creatius publicitaris, dissenyadors gràfics o directors d’art, i també està oberta a tot el públic que tingui sensibilitat artística i vulgui valorar i gaudir de les diferents i variades sensibilitats europees en aquest sector. Aquesta activitat forma part de TMB Cultura, el projecte cultural de la Fundació TMB que estableix vincles entre ciutadans i associacions culturals de Barcelona i l’àrea metropolitana per aproximar la cultura a la ciutadania i enriquir l'experiència del viatge en transport públic. Art Directors Club of Europe, excel·lència en creativitat L’Art Directors Club of Europe (ADCE) és una associació sense ànim de lucre formada pels clubs i associacions de professionals de disseny gràfic i publicitat de 18 països europeus. Fundada l’any 1990, té com a objectiu millorar els estàndards de la creativitat europea alhora que potenciar i defendre els valors de la creativitat en la societat, la cultura i l’economia. A través de la xarxa internacional dels seus 18 membres, l’ADCE representa més de 4.000 professionals del sector i dóna visibilitat internacional a les millors creacions realitzades a escala local. L’ADCE treballa també en la formació de joves creatius i promou l’intercanvi entre els professionals del sector. Des de l’any 2005, l’ADCE té la seva seu a Barcelona, a les oficines del FAD (Foment de les Arts i el Disseny) on va ser convidat per l’ADG-FAD, soci fundador de l’associació europea. El 2013 va traslladar-se juntament amb el FAD a la nova seu de l’edifici del Disseny Hub Barcelona.
Eude, genericFD_Online_BONART_180X180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88