El Paranimf de Laboral Ciutat de la Cultura acollirà el 7 d'abril, a partir de les set de la tarda, Imatges del món i epígraf de la guerra, la primera de les projeccions del cicle Convertir (se) en imatge. Una retrospectiva el cineasta alemany Harun Farocki, organitzat per LABoral Centre d'Art, el Goethe Institut- Madrid i el Festival Internacional de Cinema de Gijón. El programa inclou sis sessions que recorren la filmografia del cineasta alemany des dels seus inicis, als anys seixanta, fins a les seves últimes pel·lícules. Totes elles es projectaran fins al 18 del mes de juny, a raó de dues sessions al mes, al Paranimf de Laboral Ciutat de la Cultura i en la sala d'actes del Centre de Cultura Antic Institut.
Convertir (se) en imatge. Una retrospectiva històrica del cineasta alemany Harun Farocki funciona com un homenatge al cineasta mort en 2014, una figura fonamental a l'hora de parlar de la centralitat de la imatge en la nostra cultura. Aquesta activitat compta amb la col·laboració de la Fundació Municipal de Cultura, Educació i Universitat Popular de l'Ajuntament de Gijón i LABoral Ciutat de la Cultura.
Reconegut com un dels integrants originals del moviment del Nou Cinema Alemany, l'obra de Harun Farocki (Txecoslovàquia, 1944), composta per més de cent títols, va mantenir sempre una reflexió política i va qüestionar la influència dels mitjans visuals en el pensament humà. Pròxim en les seves primeres pel·lícules a l'estil de la nouvelle vague, la seva filmografia evolucionar a poc a poc cap a un «cinema de guerrilla» molt compromès. Farocki va saber vehicular la crítica de les imatges a un terreny mutant, similar, encara que diferent, del cinema de Godard, on es donen la mà en forma d'assaig la ficció i el documental.