Del 5 de maig al 12 d'octubre el Museu Reina Sofia de Madrid presenta al Palau de Velázquez i a la planta tercera de l'edifici Sabatini Carl Andre: Escultura com a lloc, 1958-2010 que ofereix un estudi en profunditat d'un període crucial l'art contemporani, a través de l'obra de Carl Andre (Quincy, Massachusetts, 1935), un artista el treball pot inscriure a les categories de minimalisme, land art i art conceptual i que presenta les preocupacions formals de la seva època, com és l'apropiació, l'inalterat, l'estandardització dels materials industrials, l'ús de formes geomètriques nues o la introducció del concepte de site-specific.
L'exposició compta amb al voltant de 200 escultures i treballs en paper realitzats en els últims 50 anys, abastant des de les seves obres més influents realitzades amb planxes metàl·liques, palanques, cintes i pendents, fins a exemples més singulars de la seva pràctica artística, que ajuden a comprendre l'evolució de la seva concepció progressiva de "escultura com a forma, escultura com a estructura, escultura com a lloc". A més d'aquesta àmplia selecció d'obres escultòriques, l'exposició aborda el paper crucial del llenguatge en la pràctica artística d'Andre mitjançant un abundant nombre de sèries de poesia visual i concreta, collages textuals i obres en paper escrites entre 1958 i 1972. Finalment, l'exposició reunirà, per primera vegada en 20 anys, un grup excepcional d'objectes titulats Donada Forgeries, que manifesten la seva jocosa relació amb els ready-made de Duchamp.
A la imatge, vista d'instal·lació, Carl Andre: Sculpture es Place, 1958-2010, Dia: Beacon, Riggio Galleries, Beacon, Nova York. Maig 5, 2014-2 març, 2015. Art © Carl Andre / Licensed by VAGA, New York, NY. Fotografia: Bill Jacobson Studio, New York. Cortesia Dia Art Foundation, Nova York.