L & B Gallery presenta l'obra de l'artista sud africana Lhola Amira. Inclosa en el programa d'festival LOOP 2019, la proposta comissariada per Mariella Franzoni reuneix fotografies i tres curtmetratges que són el resultat de Presències de l'artista a Ghana, Suècia i Sud-àfrica: Looking for Ghana & The Red Suitcase (2017); Lagom: Breaking Bread With The Self-Righteous (2017) i SINKING: Xa Siqamla Unxubo (2018). El viatge continu de Lhola Amira, a través de diferents llocs, esdeveniments i traumes de l'colonialisme europeu i la seva economia de l'esclavitud, té un caràcter tant espiritual com polític. DITAOLA: DIVINING BONES, és un viatge que es presenta com un gest curatiu, místic i col·lectiu, com també una estratègia de subjectivació emancipadora.
El viatge continu de Lhola Amira, a través de diferents llocs, esdeveniments i traumes de l'colonialisme europeu i la seva economia de l'esclavitud, té un caràcter tant espiritual com polític. En DITAOLA: DIVINING BONES, aquest viatge es presenta com un gest curatiu, místic i col·lectiu, com també una estratègia de subjectivació emancipadora.
Segons Achille Mbembe, Àfrica està reescrivint la seva narrativa, dins d'una història global de les arts, com un cos en moviment, desterritorialitzat i inquiet. La imatge d'una cultura de vianants vibrant en un continent que va ser, i continua sent, una cruïlla de migracions, tràfics i conquestes, és el que Lhola Amira posa en escena a la pel·lícula en to sèpia Looking for Ghana & The Red Suitcase. A través d'aquest caminar pels carrers i entre la gent de la ciutat d'Accra, Amira porta a terme una cartografia militant dels espais urbans de el primer país africà que es va independitzar de la colonització europea. El ritme ferm i regi d'Amira es converteix en una deriva sense fi, en la qual la recerca d'una societat emancipada de el jou de la colonialitat esdevé una utopia.