L'exposició "El somni de volar" de Clavell & Morgades, emmarcada dins de la segona edició d'El Paper de l'Art, ha resultat la mostra més votada pel públic. Els participants del Paper de l'Art, a través dels seus vots a la web oficial de l'esdeveniment i dels passaports, han decidit que l'exhibició de la sala Clavell & Morgades sigui l'exposició més votada de les 20 que conformaven la proposta cultural d'aquesta edició.
Finalitzat el circuit de galeries, El Paper de l'Art, continua amb el seu programa de cicles de conferències, visites guiades exclusives i activitats especials en vuit Museus i Fundacions de Barcelona.
Clavell & Morgades, en col·laboració amb Grokphotography, ha localitzat dos arxius extraordinaris amb un element en comú: tots dos són un reflex de la permanència del somni de volar en els homes. En el primer cas, la troballa va ser un arxiu de 1.200 targetes fetes a mà en cadascuna de les quals apareix la fotografia d'un avió retallada d'algun diari o revista, al costat de les seves característiques i anotacions. Aquest va ser el minuciós treball d'un somiador o d'un boig i va acabar en un mercat ambulant del com va ser rescatat per l'equip de Grokphotography. El segon cas és el del fons fotogràfic d'algun club d'amants de l'aeromodelisme de l'oest dels Estats Units en les dècades dels 50 i 60. En ell homes curtits, treballadors, humils, apareixen com nens al costat dels seus artefactes voladors, jugant amb l'etern somni de volar.
Clavell & Morgades i Grokphotography van preparar una exposició sobre el somni de volar en què es combinaran peces del segle XVIII fins als anys 60 del segle XX. 1.200 fitxes d'avions fetes a mà i centenars de fotografies d'homes i dones vivint el somni americà i jugant amb la màgia de volar es combinaran amb gravats de Goya en els quals es barregen el vol i la bogeria, obres de Riera i Aragó a les que les seves màquines de volar uneixen l'aire i la infància i dibuixos originals de Ballestar entre d'altres.
Però una exposició així no pot, només, penjar de les parets. Per sobre dels caps dels visitants suressin globus aerostàtics i avions de joguina dels anys 50, maquetes i avions de paper, màxim representant de la fascinació infantil per la no dependència d'un sòl sobre el qual sostenir-se.