Sota el títol Bauen (construcció, en alemany), l'artista Emilio Pemjean desplega, del 5 de juny al 6 de juliol a la galeria Siboney (carrer Santa Lucía, 49, Santander), un seguit d'imatges de cases que han estat abandones, destruïdes o mai projectades.
Amb l'interès de buscar la relació entre el subjecte i l'espai domèstic en el qual habita, Pemjean investiga els llocs on, explica, "transcorre la vida, esdevé la mort, on el goig i el dolor es viuen en la seva quotidianitat".
El refugi del pensador (la cabana de Martin Heidegger parcialment abandonada, 1922), la casa per a un nou home (un projecte no construït de Le Corbusier), la llar del treballador (Alemanya), la retirada campestre des d'on organitza la seva vida i la dels altres el dictador Adolf Hitler (Obersalzberg, destruïda entre abril i maig de 1945), "són -escriu l'artista- al mateix temps passat, present i futur; llocs de la memòria, on és possible que els altres ens reconeguin, del joc i de l'horror, però també els de les utopies a construir i des d'on és possible projectar-nos al món".
Pemjean realitza els models de les construccions a petita escala i, posteriorment, els retrata i grava.
A la imatge, un fragment de Bauen 4 - Cases per a treballadors. Heinrich Tessenow. Hellerau, Alemanya, 1913.