El Museu de Terol presenta l'exposició Tots els carrers de l'any d'Andrea Canepa. La mostra inclou una sèrie completa de 365 dibuixos realitzats a tinta xinesa, aquarel·la i retolador, alguns dels quals seran cedits al Museu de Terol ia la Fundació Endesa per la concessió de la beca a Andrea Canepa en la XIII Convocatòria de les Beques Endesa ( 2013-2015).
Els visitants d'aquesta exposició, que es prolongarà fins al pròxim 26 de juliol, podran valorar una obra que reflexiona i indaga sobre "la construcció del coneixement de la història i la memòria en què prolifera la vida afectiva, les estructures que enforteixen a un grup social desafavorit i les tecnologies d'institucionalització dels fets en els pobles".
Tots els carrers de l'any prové, per tant, "d'un ordre reactivat o reordenat: el calendari solar, la trama urbana de diferents ciutats llatinoamericanes i els esdeveniments històrics d'aquestes ciutats. Aquests tres ordres es posen en funcionament per crear una memòria revolucionària escrita per la urgència de les gents ".
Segons assenyala Johanna Caplliure, en el llibre que acompanya l'exposició, Andrea Canepa aprofundeix sobre com seria possible recopilar els esdeveniments històrics a Llatinoamèrica en dates segons el calendari solar que segueix el règim del Sol, els canvis d'estacions segons l'astre i el transcurs en rotació de la Terra sobre aquest en el calendari anual de 365 dies. Cada dia correspon a una data de caràcter commemoratiu de la història a Llatinoamèrica i cada data nomena un carrer situat en una ciutat o un poble llatinoamericans que incita a "certa comprensió de la manera en què la memòria individual, la col·lectiva i la cultural s'ocupen de experiències que traspassen els límits suportables "de la realitat.
L'exposició que acull el Museu de Terol posa en relleu, d'una banda, "el calendari: notació físic-temporal diferenciada d'altres formes de registre natural del temps. I d'altra banda, la història dels vencedors que commemoren les proeses o la memòria dels vençuts". Amb aquesta reordenació de les formes del coneixement històric, Canepa, "observa noves vies de taxonomia o ordre, així com assenyala la importància dels codis ja digerits i consensuats històrica, política i socialment en els nostres contextos". Johanna Caplliure indica que "la data es converteix en epigrama i la imatge es mostra en dislocació amb l'esdevingut en la data remarcada. S'emfatitza la separació de l'esdeveniment històric que s'inscriu mitjançant la cita del fet i la rememoració de la data amb el món real: la realitat és dibuixada sota el biaix del to de l'aquarel·la i la tinta".