El 23 de juliol l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM) inaugura dues exposicions que parteixen dels anys seixanta. La primera, Col·lectius artístics en la València sota el Franquisme. 1964-1976, que es pot visitar fins al 3 de gener del 2016, es presenta com una dissecció i una reconstrucció de la cultura visual del moment, i és per això pel que la mostra inclou, junt amb una cuidada selecció d’obres artístiques dels principals col·lectius del moment (Estampa Popular, Equipo Crónica, Equipo Realidad, Antes del Arte, GrupoBulto, Boix-Heras-Armengol, Grupo Escapulari-o), còmics d’Editorial Valenciana, així com llibres, revistes i material documental relacionat amb l’època.
El paper de les llibreries i editorials independents valencianes com a espais col·lectius de difusió de pensament crític també són objecte de reflexió en aquest projecte, així com la iniciativa d’agitació cultural de Studio S.A, l’aparició de la CarteleraTuria, i el paper de crítics i intel·lectuals, com Vicente Aguilera Cerni i TomásLlorens.
La segona de les exposicions és Ana Peters. Mitologies polítiques i estereotips femenins en els seixanta, que es pot visitar fins al 22 de novembre. Peters (Bremen, 1932 – Dénia, 2012) es va formar en el camp de les Belles Arts a València i Madrid, durant els anys de la postguerra espanyola, en un ambient artístic el primer objectiu del qual era la crítica antifranquista i la lluita per la transformació social. Va ser una de les poques dones fundadores d’Estampa Popular, junt amb Jacinta Gil a València, MaríaDapena al País Basc i Maria Girona i Esther Boix a Catalunya.