Nekane Aramburu, directora d'Es Baluard, i Antònia Maria Perelló, cap de la Col·lecció MACBA, han presentat "Reproductibilitat 2.0. Col·lecció MACBA". L'exposició reuneix obres de Vito Acconci, James Agee, Eugènia Balcells, Samuel Beckett, Chris Burden, Guy Debord, Valie Export, Dan Graham, Grup de Treball, Gary Hill, Joan Jonas, Mike Kelley, Helen Levitt, Janice Loeb, Gordon Matta-Clark, Paul McCarthy, Matt Mullican, Bruce Nauman, Tony Oursler i podrà veure's fins al 15 de novembre de 2015.
Aquesta nova entrega de la sèrie «Reproductibilitat» es basa en la col·lecció del Museu d’Art Contemporani de Barcelona MACBA, les obres del qual gairebé no s’han vist a les Illes Balears, fet que a més de permetre exhibir autors rellevants, contribueix a seguir aprofundint en la nostra línia educativa i de formació.
«Reproductibilitat 2.0. Col·lecció MACBA» reuneix 16 obres realitzades entre la Segona Guerra Mundial i els anys noranta. Es tracta de proposicions que reflecteixen la influència dels primers happenings i el moviment Fluxus, el conceptualisme dels anys setanta i l’apropiacionisme dels vuitanta.
L’exposició se centra especialment en el sentit de la imatge-temps en l’obra d’art i en la seva relació amb l’espectador.
«Reproductibilitat 2.0. Col·lecció MACBA» suposa una passa més en la sèrie «Reproductibilitat», que presenta, en diferents exposicions i fases, col·leccions públiques i privades amb l’objectiu de donar lloc a vies de coneixement i investigació de l’evolució de la imatge artística des de la fotografia, les pràctiques fílmiques d’avantguarda, el videoart i els mitjans electrònics.
Si a “Reproductibilitat 1.0” (inaugurada el 2013) s’analitzaven els orígens, usos i transformació de la imatge fotogràfica, en aquesta nova exposició s’abasta un període fonamental en l’ús i la consolidació de la imatge en moviment per a les pràctiques creatives. El projecte curatorial parteix de la influència de les proposicions fílmiques experimentals en determinats autors, majoritàriament nord-americans, i destaca obres el denominador comú de els quals és la influència del cinema d’avantguarda, les tecnologies del vídeo i les investigacions espai-temporals aplicades al paisatge i al cos.