Més de 70.000 persones han visitat l’exposició “RCR Arquitectes - Creativitat Compartida”, que s’ha presentat des del mes de març fins al 13 de setembre a la Sala 3 del Palau Robert. L’exposició es podrà visitar en els propers mesos al Museu ICO de Madrid, Londres i París.
Els arquitectes d’Olot Rafael Aranda, Carme Pigem i Ramon Vilalta, han aconseguit el reconeixement internacional amb nombrosos guardons i distincions. El més recent ha estat el de l’Acadèmia d’Arquitectura de França, que els va lliurar al juny la Medalla d’Or de l’Acadèmia del 2015.
“RCR Arquitectes - Creativitat Compartida”, organitzada per la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb RCR·BUNKA Fundació privada i el patrocini de SOLVIA, mostra l’obra d’aquests arquitectes, que fa una aposta per la recerca d’una arquitectura en pura harmonia amb l’entorn, en presenta el moment actual i el futur que s’acosta.
Premi a la millor fotografia al Festival de Cinema i Arquitectura d’Astúries
D’altra banda, cal destacar que el vídeo de la presentació de les sis peces que Hisao Suzuki i Júlia de Balle varen realitzar per a l’exposició RCR Arquitectes Robert ha rebut el Premi a la millor fotografia al Festival internacional de Cinema i Arquitectura d’Astúries per la qualitat en l’ús de la càmera cinematogràfica durant l’acte de rodatge de l arquitectura.
El MoMA adquireix peces de l’obra de RCR Arquitectes
El departament d’arquitectura i disseny del MoMA (Museu d’Art Modern de Nova York) ha adquirit per al seu fons d’arquitectura una maqueta de RCR Arquitectes i fotografies de Hisao Suzuki de l’obra “Casa Horitzó”, que s’ha presentat a l’exposició dedicada a RCR Arquitectes al Palau Robert de Barcelona, com també uns esbossos de l’exposició “RCR Papers”, que s’han exhibit a l’Arts Santa Mònica.
El primer departament del món dedicat a l'arquitectura i el disseny es va establir el 1932 al Museu d'Art Modern. Des de la seva creació, la col·lecció s'ha construït en el reconeixement que l'arquitectura i el disseny són arts aliades i interdependents, de manera que la síntesi ha estat una premissa fundacional de la col·lecció.