La Tate Modern presenta al Regne Unit l'exposició més important mai dedicada a Alexander Calder (1898-1976). Calder va ser un dels artistes realment innovadors del segle XX, i, en la seva qualitat de pioner en crear escultures cinètiques, va tenir un paper essencial en la història del modernisme. L'exhibició Alexander Calder: Performing Sculpture presenta, de l'11 de novembre del 2015 al 3 d'abril del 2016, més de 100 obres que mostren com l'artista va convertir l'escultura d'objectes estàtics en obres en continu canvi en temps real.
Alexander Calder va estudiar enginyeria mecànica abans d'assistir a cursos de pintura a la Lliga d'estudiants d'Art a Nova York, En els anys vint va viatjar a Paris, on va desenvolupar les seves escultures de filferro i, en 1931, va inventar el mòbil, terme encunyat per Marcel Duchamp per descriure els objectes motoritzats de Calder. La present exposició rastreja l'evolució del seu art, des dels seus inicis en la bohèmia artística del París d'entreguerres als anys passats entre les ciutats de Roxbury, a Connecticut i Saché, a França.
L'exhibició inclou els retrats figuratius realitzats en filferro que va fer Calder d'altres artistes, com Joan Miró, 1930, i Fernand Léger, c.1930, al costat de representacions de personatges de circ, cabaret i altres espectacles de masses i de diversió popular, entre elles, Two Acrobats, 1929, The Brass Family, 1929, i Aztec Josephine Baker, c.1929. Després de visitar l'estudi de Piet Mondrian el 1930, on es va quedar sorprès amb l'enfocament de l'entorn usat a manera d'instal·lació, Calder va crear formes abstractes, en tres dimensions, en moviment, i va penjar figures de vius colors enfront de panells o dins de marcs penjats de la paret. L'interès permanent de l'artista per experimentar amb formes i espais, així com el moviment potencial li van inspirar noves possibilitats escultòriques. Aquestes noves creacions s'exemplifiquen en la seva Red Panel, 1936, White Panel, 1936, i Snake and the Cross, 1936. Aquestes obres s'exhibeixen al costat d'una selecció d'altres panells i marcs oberts per primera vegada, mostrant així l'important moment del desenvolupament artístic de Calder.