El Museu d'Art Contemporani Gas Natural Fenosa (MAC) en col·laboració amb la galeria Marlborough, presenta l'exposició Multituds, una selecció de 70 obres de l'artista espanyol Juan Genovés (València, 1930).
La mostra compta amb obres representatives de la seva carrera que el mateix artista ha conservat, des dels anys 60 fins a l'actualitat, centrades en la temàtica de les grans multituds, que s'han convertit en el centre de l'obra de l'artista. Els quadres reflecteixen multituds que es barregen a través dels llenços, monocromàtics en les seves primeres obres per anar introduint notes de color en els quadres més recents. El pintor de les multituds no oblida retratar cada individu que forma part de les masses, convidant al visitant a mirar de prop el seu treball i interpretar-lo forma lliure. Les seves obres s'han convertit en símbols de la democràcia al nostre país i el seu art sempre busca estar socialment compromès.
Emmarcada en la línia del realisme social, la seva pintura es caracteritza per un estil expressionista i provocador.Genovés és un dels pintors més reconeguts a Espanya a nivell internacional i autor de l'obra 'L'abraçada', considerada l'obra més representativa de la Transició política i social espanyola. Ha estat guardonat amb la Menció d'Honor (XXXIII Biennale de Venècia, 1966), la Medalla d'Or (VI Biennale Internazionale de San Marino, 1967), el Premi Marzotto Internazionale (1968), el Premi Nacional d'Arts Plàstiques (1984), el Premi de les Arts Plàstiques de la Generalitat Valenciana (2002) i la Medalla d'Or al Mèrit en les Belles Arts (2005).
Els últims anys la seva obra ha fet un gir cap a la investigació del moviment estàtic a la pintura, i la multitud s'ha convertit en la referència per parlar del problema de la pintura i el ritme visual.
Parlar de Joan Genovés és parlar també de la història recent de l'Estat. Les seves obres s'han convertit en símbols de la democràcia al nostre país i el seu art sempre busca estar socialment compromès. Segons indica el crític d'art anglès Philip Wright, des dels seus inicis com un artista "polític" en la dècada de 1960, Genovés sempre ha insistit que ser "polític" és inseparable del paper de l'individu en una societat, per aquest motiu el protagonista de les seves obres és l'individu i la multitud.