GA_Online_BONART_1280X150

Exposicions

La Obra Social ”la Caixa” presenta un espai sobre el naixement del cinema

bonart màlaga - 16/10/15
L'alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre; la directora general adjunta de la Fundació Bancària "la Caixa", Elisa Durán; el director territorial de "la Caixa" a Andalusia Oriental, Victorino Lluch; i el comissari de l'exposició, Sergi Martín; van presentar Comença l'espectacle. Georges Méliès i el cinema de 1900, mostra que explica el naixement del cinema i ret homenatge a qui ha estat considerat com el primer il·lusionista del cinema. L'exposició Comença l'espectacle. Georges Méliès i el cinema de 1900 es podrà visitar fins al 19 de novembre del 2015 a la Plaça de la Marina. Dins la seva programació cultural, l'Obra Social "la Caixa" presta una atenció preferent a les manifestacions artístiques fonamentals en la formació de la sensibilitat contemporània. En aquesta línia s'emmarquen les exposicions dedicades al cinema, que, juntament amb la fotografia, és la forma artística més característica del segle XX. Així, en els últims anys l'entitat ha dedicat mostres retrospectives a grans noms del món del cinema, com Charles Chaplin, Federico Fellini i Georges Méliès. Després de la organització d'una gran retrospectiva sobre el cineasta francès que va poder veure en els dos últims anys en els centres CaixaForum que l'Obra Social "la Caixa" té repartits pel territori espanyol, ara l'entitat presenta un nou i innovador projecte expositiu, 1 viatge en el temps per traslladar els visitants als anys en què el cinema es va convertir en un espectacle popular, gràcies, en bona mesura, als invents i tècniques desenvolupats per Georges Méliès. Fill d'un empresari del calçat, Méliès (1861-1938) va ser dibuixant, mag, constructor d'artefactes, director de teatre, actor, decorador i tècnic, i també productor, realitzador i distribuïdor de més de 500 pel·lícules entre 1896 i 1912. Va regnar en el món del gènere fantàstic i del trucatge cinematogràfic durant gairebé vint anys, i la seva contribució al setè art va ser fonamental: va introduir el somni, la màgia i la ficció al cinema, quan aquest encara estava en bolquers i era únicament documental. Enfront del cinema de caràcter documental dels germans Lumière, l'acte fundacional de Méliès va consistir a combinar l'univers de Jean-Eugène Robert-Houdin, el pare de la màgia moderna, amb la cinematografia de Marey, i també en donar un decidit impuls al cinema com a espectacle. Com geni dels efectes especials, Méliès va aplicar al cinema trucs de màgia i la tècnica de la llanterna màgica: pirotècnia, efectes òptics, desplegables horitzontals i verticals, parades de cambra, fosos encadenats, sobreimpressions, efectes de muntatge i de color, etc. És com si aquest virtuós de la tècnica ho hagués inventat i utilitzat tot. Méliès va viure uns quants anys daurats, d'extraordinària popularitat, que van culminar amb l'estrena, el 1902, de Le voyage dans la Lune (El viatge a la Lluna), film que va ser vist per milions d'espectadors. Malauradament, l'expansió de la indústria cinematogràfica i l'aparició de grans empreses com Pathé i Gaumont van portar a Méliès a la ruïna i l'oblit. En 1923, totalment arruïnat, va destruir els negatius de totes les seves pel·lícules i va acabar venent joguines a la parisenca estació de Montparnasse. El periodista Léon Druhot ho va reconèixer a l'estació i, a partir d'aquell moment, la seva obra va començar a ser valorada i recuperada de nou.
La-Galeria-201602-recursLS_Online_BONART_180X180-25

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90