El Palau Ducal de Medinaceli inaugura el 31 d'octubre, a les 13 h., l'exposició, Sobre textos de Santa Teresa de Jesús, de l'artista Spardo i l'1 de novembre a les 13 h. Imaginariun de l'artista Rafael Romero. L'exposició es podrà visitar fins al 30 de novembre.
Els versos de Santa Teresa han inspirat la pintura de Sánchez Pardo. L'artista, que habitualment recorre a la literatura per crear les seves obres, ha triat l'any en què se celebren els cinc segles del naixement de la religiosa, per presentar una col·lecció en la qual sublima el seu propi estil.
Un escenari d'arquitectures oníriques, -quan no subtils esbossos geométricos-, ordenen la composició, on les vivaces taques de l'artista s'eleven enigmàtiques, desdibuixades per un moviment eteri i fervorós. Les obres exhibides estan basades en els preceptes recollits per Santa Teresa a les seves revelacions.
Sorprenen els llenços pintats a l'oli, per la cadència que l'artista aconsegueix imprimir a un material tan poc lleuger, mentre a taula i paper, el mapa cromàtic es dilueix en formes incorpòries, que pertorben l'espai compositiu amb el seu inquietant dansa mística.
D'altra banda, Imaginarium de Rafael Romero romandrà oberta fins al 30 de novembre. Les seves obres desprenen i comparteixen amb l'espectador la seva "poesis", ja que la seva pintura és poesia pintada, i que convida a l'esperança, a la pau, a la fraternitat ia la recerca del simple.
L'obra d'ahir, i la d'avui, tota la producció d'aquest artista neix d'un sentiment d'inconformisme i ànsies de renovació. Sorgeix, com el mateix home, de les entranyes de l'escassetat i de l'abundància, per deixar constància que és en l'autèntic art on s'aconsegueix, almenys per un instant, vèncer el temps, aquesta eterna llei que a tots ens arrossega des de la nostra fragilitat i efimeritat: l'inevitable destí.
Diu l'autor que es tracta de llocs on dipositar el cos i l'ànima, on desaparèixer dins, ínsules enmig del no-res, que permeten el recolliment amb un mateix, potser ells mateixos siguin sense més l'espiritual res al mig del tot.